Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
Firma przygotować ma też studium wykonalności i strategię promocji Łodzi w związku z jej staraniami o organizację wystawy. Cieślak powiedział, że w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z Deloitte, która wygrała przetarg w tej sprawie.
Wiceprezydent Łodzi podkreślił, że dokumenty te "są niezmiernie istotne" ze względu na powodzenie starań Łodzi o organizację Expo. Ale także - jak dodał - z punktu widzenia postępowania miasta, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych zwolenników organizacji światowej wystawy w Łodzi.
Cieślak zaznaczył, że prace nad dokumentami mają zakończyć się do połowy przyszłego roku. Wówczas Łódź ma złożyć aplikację do Światowego Biura Wystaw w Paryżu.
Wiceprezydent zaznaczył, że do przetargu o przygotowanie dokumentów stanęły cztery duże firmy "ze światowej czołówki, które wcześniej miały do czynienia z organizacją olimpiad, masowych imprez i wystaw światowych". "Starania miasta o wystartowanie w tej konkurencji zostały dostrzeżone przez największych, zajmujących się tego typu imprezami, i to dobry prognostyk" - ocenił.
Dyrektor sektora publicznego w Deloitte Polska Radosław Kubaś przypomniał natomiast, że jego firma zajmowała się m.in. doradztwem przy olimpiadzie w Londynie, Expo w Astanie (Kazachstan), trwającym obecnie Expo w Mediolanie (Włochy) oraz planowanym Expo w Dubaju (Emiraty Arabskie).
"Przygotowaliśmy też kilka projektów w Łodzi z obszaru rewitalizacji, m.in. adaptację zabytkowej zajezdni Brus na laboratorium transportu" - dodał. To ważne, bo - jak podkreślił Kubaś - właśnie rewitalizacja obszarowa ma być tematem Expo w Łodzi. Według niego Łódź swoją wiedzę w tej dziedzinie "może eksportować, bo ma się czym pochwalić".
"Łódź jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o sposób prowadzenia projektów rewitalizacyjnych i determinację w tym zakresie" - dodał ekspert Deloitte. "Skala projektów rewitalizacyjnych w Łodzi jest bardzo duża, zauważalna w Europie. Historyczne uwarunkowania i potencjał nieruchomości sprawiają, że jest to świetny poligon doświadczalny do prowadzenia projektów rewitalizacyjnych" - zaznaczył.
Małe Expo są organizowane między wystawami światowymi i mają zawsze tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu.
O organizację wystawy zabiega zawsze wiele państw. Formalne zgłoszenie kandydatury Łodzi nastąpi w czerwcu 2016 roku. Przed złożeniem aplikacji można prowadzić działania promocyjne dotyczące samego miasta oraz rewitalizacji - jako tematyki wystawy. (PAP)
Zobacz także
Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
2015-04-17, 12:15BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy os… Czytaj dalej »
Eksperci: Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje rozwoju opartego na wiedzy
2015-04-16, 15:23Powszechny dostęp do wiedzy może być kluczem do dalszego rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem, że społeczeństwu obywatelskiemu uda się zmusić władzę do przejrzystych działań i społecznej partycypacji - uważają… Czytaj dalej »
Google broni się przed niektórymi zarzutami KE; wskazuje na Apple
2015-04-16, 13:48W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postepowania wyjaśniającego ws. mobilnego systemu operacyjnego Android Google zwrócił uwagę, że konkurencja korzysta z podobnych mechanizmów o jakie sam jest oskarżany, wymieniając… Czytaj dalej »
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »