Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak.
Firma przygotować ma też studium wykonalności i strategię promocji Łodzi w związku z jej staraniami o organizację wystawy. Cieślak powiedział, że w tym tygodniu zostanie podpisana umowa z Deloitte, która wygrała przetarg w tej sprawie.
Wiceprezydent Łodzi podkreślił, że dokumenty te "są niezmiernie istotne" ze względu na powodzenie starań Łodzi o organizację Expo. Ale także - jak dodał - z punktu widzenia postępowania miasta, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych zwolenników organizacji światowej wystawy w Łodzi.
Cieślak zaznaczył, że prace nad dokumentami mają zakończyć się do połowy przyszłego roku. Wówczas Łódź ma złożyć aplikację do Światowego Biura Wystaw w Paryżu.
Wiceprezydent zaznaczył, że do przetargu o przygotowanie dokumentów stanęły cztery duże firmy "ze światowej czołówki, które wcześniej miały do czynienia z organizacją olimpiad, masowych imprez i wystaw światowych". "Starania miasta o wystartowanie w tej konkurencji zostały dostrzeżone przez największych, zajmujących się tego typu imprezami, i to dobry prognostyk" - ocenił.
Dyrektor sektora publicznego w Deloitte Polska Radosław Kubaś przypomniał natomiast, że jego firma zajmowała się m.in. doradztwem przy olimpiadzie w Londynie, Expo w Astanie (Kazachstan), trwającym obecnie Expo w Mediolanie (Włochy) oraz planowanym Expo w Dubaju (Emiraty Arabskie).
"Przygotowaliśmy też kilka projektów w Łodzi z obszaru rewitalizacji, m.in. adaptację zabytkowej zajezdni Brus na laboratorium transportu" - dodał. To ważne, bo - jak podkreślił Kubaś - właśnie rewitalizacja obszarowa ma być tematem Expo w Łodzi. Według niego Łódź swoją wiedzę w tej dziedzinie "może eksportować, bo ma się czym pochwalić".
"Łódź jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o sposób prowadzenia projektów rewitalizacyjnych i determinację w tym zakresie" - dodał ekspert Deloitte. "Skala projektów rewitalizacyjnych w Łodzi jest bardzo duża, zauważalna w Europie. Historyczne uwarunkowania i potencjał nieruchomości sprawiają, że jest to świetny poligon doświadczalny do prowadzenia projektów rewitalizacyjnych" - zaznaczył.
Małe Expo są organizowane między wystawami światowymi i mają zawsze tematykę ograniczoną do jednego konkretnego problemu.
O organizację wystawy zabiega zawsze wiele państw. Formalne zgłoszenie kandydatury Łodzi nastąpi w czerwcu 2016 roku. Przed złożeniem aplikacji można prowadzić działania promocyjne dotyczące samego miasta oraz rewitalizacji - jako tematyki wystawy. (PAP)
Zobacz także
Najbliższej nocy (27/28.09) całkowite zaćmienie Księżyca
2015-09-27, 10:52Miłośników zjawisk astronomicznych czeka nieprzespana noc. Nie dość, że na niebie zobaczymy całkowite zaćmienie Księżyca, to jeszcze nasz satelita będzie większy niż zwykle, znajdzie się bowiem najbliżej Ziemi w całym 2015… Czytaj dalej »
Instagram ma już ponad 400 mln użytkowników
2015-09-23, 19:16Instagram ma powód do świętowania - w środę serwis umożliwiający dzielenie się zdjęciami i filmami poinformował, że ma już ponad 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. To blisko o 100 mln użytkowników więcej niż ma… Czytaj dalej »
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »