Komorowski: można w Polsce odnosić sukcesy
Można odnosić w Polsce sukcesy, nie dysponując na samym początku żadnym wielkim kapitałem, a zdolnościami i kreatywnością - mówił podczas spotkania z twórcami gry "Wiedźmin" prezydent Bronisław Komorowski.
Komorowski podkreślił, że spotkanie jest dobrą okazją do pokazania, że do zbudowania firmy niekoniecznie potrzebny jest wielki kapitał.
"Można odnosić w Polsce sukcesy nie dysponując na samym początku żadnym wielkim kapitałem; dysponując zdolnościami intelektualnymi, kreatywnością. Panów firma i panów osiągnięcie jest tego potwierdzeniem, bo z tego, co ja wiem, to firma i jej wartość giełdowa jest większa niż niejednego liczącego się banku" - powiedział.
Jak podkreślił Komorowski, oznacza to, iż największym polskim kapitałem - gdy brakowało zaplecza finansowego - były talenty, zdolności i kreatywność, własności intelektualne.
Dziękował autorom gry "za sukces". "Dla mnie panów sukces jest potwierdzeniem tego, że często polscy przedsiębiorcy, ludzie sukcesu, są najlepszymi ambasadorami Polski, która ma, na szczęście, coraz częściej opinię kraju ciekawego, kraju sukcesu. Tylko dzięki tego rodzaju przedsięwzięciom odważnym możemy pokonać te problemy, które w Polsce pozostały" - powiedział prezydent.
Prezes CD Projekt RED Adam Kiciński podkreślił podczas spotkania, że najnowsza gra "Wiedźmin 3: Dziki Gon" jest przesycona słowiańskością i jednocześnie może być symbolem nowoczesnej Polski.
Twórcy gry podarowali prezydentowi dwa egzemplarze kolekcjonerskiej wersji gry. "Teraz przed wyborami nie dam rady, ale już wiem, co w ciszy wyborczej będę robił, dziękuję bardzo" - powiedział Komorowski.
Kiciński zwrócił się do niego o przekazanie drugiego egzemplarza prezydentowi USA Barackowi Obamie. Prezydent USA podczas wizyty w Polsce w 2011 roku otrzymał kopię stworzonej przez CD Projekt RED gry "Wiedźmin 2". "Serdecznie dziękuję, przekażę panu prezydentowi Obamie przy jakiejś okazji" - powiedział Komorowski. (PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »