Wristy - telefon dla dziecka, na szyję lub na rękę
Polski telefon komórkowy rusza na podbój Europy. Wristy to prawdopodobnie najmniejsza komórka na świecie i jest adresowana przede wszystkim do rodziców, którzy chcą mieć stały kontakt ze swoimi dziećmi.
Prezes Wristy Rafał Czernik mówi, że ten zegarek przypomina smartwatch. Działa niezależnie od telefonu komórkowego, gdyż ma własną kartę sim. Zatem smartfon może zostać w domu lub w plecaku, a dziecko biegając po boisku za piłką, w każdej chwili może odebrać rozmowę z mamą.
Wristy ma bardzo małe rozmiary. W związku z tym nie posiada klawiatury, można w nim zaprogramować jedynie cztery numery telefonów. Zegarek przyjmuje natomiast wszystkie połączenia. Wristy nie ma też dzwonka, połączenie przychodzące komunikuje poprzez wibrację.
Twórcy zegarka wiedzą, że Wristy nie zastąpi smartfonów. Dzieci mają potrzebę grania na telefonach w gry i serfowania po internecie. Coraz częściej jednak szkoły wprowadzają zakaz korzystania ze smartfonów w czasie lekcji. Dlatego taki telefoniczny zegarek może być ciekawą alternatywą dla rodziców, którzy chcą być w stałym kontakcie z dzieckiem.
Rafał Czernik powiedział, że lata moment ruszy sprzedaż zegarka w całej Unii Europejskiej. Już teraz na naszym rynku trwają rozmowy z operatorami telefonii komórkowej, a także z sieciami z odzieżą dziecięcą.
Obecna wersja Wristy jest odporna na codzienne użytkowanie. Konstruktorzy jednak już teraz rozważają przygotowanie modelu, który będzie sobie radzić w basenie czy podczas nurkowania w morzu. (IAR)
Zobacz także
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »
Zdaniem eksperta, Facebook nie wprowadzi "anty-lajków"
2015-09-19, 11:18Mark Zuckerberg zapowiedział, że Facebook poszerzy możliwość oceniania treści przez użytkowników o nowy przycisk. Ma to być odpowiedź na liczne petycje o wprowadzenie 'dislike'ów'. Eksperci wskazują na przeciwskazania do takiego… Czytaj dalej »
PAN otworzyła centrum badawcze, które zajmie się energetyką
2015-09-17, 19:12Prace m.in. nad technologiami na rzecz energetyki odnawialnej prowadzone będą w Centrum Badawczym „Konwersja Energii i Źródła Odnawialne” Polskiej Akademii Nauk. Placówkę otwarto w czwartek w podwarszawskiej Jabłonnie. Czytaj dalej »