Aplikacja App of Cards analizuje obecność w sieci kandydatów na prezydenta
Z analizy przeprowadzonej za pomocą specjalnej aplikacji App of Cards wynika, że w internecie najwięcej wzmianek, reakcji i aktywności wygenerował kandydat PiS Andrzej Duda.
“Dzięki App of Cards chcemy pokazać efektywność marketingu politycznego każdego z kandydatów, który przekłada się na skalę ich obecności w sieci, ale także na rezultat wyborczy” - wyjaśnia Paweł Luty z magazynu "Brief".
Aplikacja App of Cards przygotowana przez magazyn "Brief" we współpracy z Kinetise, We Like CAPS i Brand24 opisuje obecność w internecie kandydatów startujących w wyborach prezydenckich.
Posłużyła dziennikarzom i ekspertom magazynu "Brief" do analizy kampanii. "Zdecydowanie więcej internetowego szumu zrobił Andrzej Duda. W internecie pojawiły się o nim 7154 wzmianki, o Bronisławie Komorowskim niemal o połowę mniej – 3617. Wzmianki pozytywne to w przypadku kandydata PiS 273 przy 102 negatywnych. O Bronisławie Komorowskim pojawiło się mniej pozytywnych wzmianek (235), ale także mniej negatywnych (75)" - napisano w analizie dzięki uzyskanym danym z aplikacji.
Z uzyskanych danych wynika, że aktywność Dudy na mikroblogach, do których zalicza się Twitter, była w stosunku do ubiegającego się o reelekcje Komorowskiego ponaddwukrotnie większa (2702 vs. 1382).
App of Cards dzięki zaawansowanemu algorytmowi agreguje informacje na temat każdego z kandydatów. Składają się na niego wpisy na Twitterze, Facebooku, obecność w portalu You Tube, blogach i forach internetowych. Prawie wszystkie dane w aplikacji są wyświetlany w czasie rzeczywistym, dzięki połączeniu z API Brand24. Wyniki sondaży były aktualizowane co 24 godziny.
“Wkrótce w aplikacji pojawią się nowe karty: profil wyborcy każdego z kandydatów, opracowany na podstawie danych PKW, a także zestawienie kosztów poniesionych przez sztaby wyborcze w przełożeniu na liczbę uzyskanych głosów; poznamy dzięki temu koszt uzyskania pojedynczego głosu” - zapowiada Luty.(PAP)
Zobacz także
Google Polska: usuwając wyniki wyszukiwania, bierzemy pod uwagę interes publiczny
2014-11-03, 08:16Google bierze pod uwagę interes publiczny przy podejmowaniu decyzji o usunięciu wyników wyszukiwania - mówi Agata Wacławik-Wejman z Google Polska. Członkini Rady Google Lidia Kołucka-Żuk zwraca uwagę, że po wyroku Trybunału Sprawiedliwości… Czytaj dalej »
Resort nauki sprawdzi, jak naukowcy korzystają z Horyzontu 2020
2014-10-29, 13:15Od stycznia 2015 r. resort nauki zacznie monitoring instytucji naukowych pod kątem ich aktywności w unijnym programie Horyzont 2020 i realizacji zainicjowanego przez resort 'Paktu dla Horyzontu 2020' - zapowiedziała w środę minister nauki… Czytaj dalej »
Biblioteka UMK wzbogaciła się o nowy specjalistyczny sprzęt do digitalizacji zbiorów
2014-10-27, 17:30Placówka zdobyła wysokiej klasy skanery, aparaty fotograficzne i obiektywy, stół bezcieniowy, kompletnie wyposażone stanowisko reprodukcyjne. Czytaj dalej »
Polska przystąpi do Europejskiego Obserwatorium Południowego
2014-10-27, 09:13Po wielu latach starań, Polska podpisze we wtorek umowę o przystąpieniu do Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO). Członkostwo oznacza łatwiejszy dostęp Polaków do światowej aparatury i miejsca pracy dla specjalistów sektora… Czytaj dalej »
Ekspertka: rozmawiajmy z dziećmi o prywatności w sieci
2014-10-26, 10:32Rodzice powinni rozmawiać z dziećmi o prywatności w sieci; przesyłanie swoich intymnych zdjęć obcym osobom może nieść wiele przykrych konsekwencji - od niewybrednych komentarzy, przez szantaże, po problemy w życiu dorosłym - alarmuje… Czytaj dalej »