Aplikacja App of Cards analizuje obecność w sieci kandydatów na prezydenta
Z analizy przeprowadzonej za pomocą specjalnej aplikacji App of Cards wynika, że w internecie najwięcej wzmianek, reakcji i aktywności wygenerował kandydat PiS Andrzej Duda.
“Dzięki App of Cards chcemy pokazać efektywność marketingu politycznego każdego z kandydatów, który przekłada się na skalę ich obecności w sieci, ale także na rezultat wyborczy” - wyjaśnia Paweł Luty z magazynu "Brief".
Aplikacja App of Cards przygotowana przez magazyn "Brief" we współpracy z Kinetise, We Like CAPS i Brand24 opisuje obecność w internecie kandydatów startujących w wyborach prezydenckich.
Posłużyła dziennikarzom i ekspertom magazynu "Brief" do analizy kampanii. "Zdecydowanie więcej internetowego szumu zrobił Andrzej Duda. W internecie pojawiły się o nim 7154 wzmianki, o Bronisławie Komorowskim niemal o połowę mniej – 3617. Wzmianki pozytywne to w przypadku kandydata PiS 273 przy 102 negatywnych. O Bronisławie Komorowskim pojawiło się mniej pozytywnych wzmianek (235), ale także mniej negatywnych (75)" - napisano w analizie dzięki uzyskanym danym z aplikacji.
Z uzyskanych danych wynika, że aktywność Dudy na mikroblogach, do których zalicza się Twitter, była w stosunku do ubiegającego się o reelekcje Komorowskiego ponaddwukrotnie większa (2702 vs. 1382).
App of Cards dzięki zaawansowanemu algorytmowi agreguje informacje na temat każdego z kandydatów. Składają się na niego wpisy na Twitterze, Facebooku, obecność w portalu You Tube, blogach i forach internetowych. Prawie wszystkie dane w aplikacji są wyświetlany w czasie rzeczywistym, dzięki połączeniu z API Brand24. Wyniki sondaży były aktualizowane co 24 godziny.
“Wkrótce w aplikacji pojawią się nowe karty: profil wyborcy każdego z kandydatów, opracowany na podstawie danych PKW, a także zestawienie kosztów poniesionych przez sztaby wyborcze w przełożeniu na liczbę uzyskanych głosów; poznamy dzięki temu koszt uzyskania pojedynczego głosu” - zapowiada Luty.(PAP)
Zobacz także
Polacy pomogą łapać kosmiczne śmieci... w sieci
2015-04-06, 12:11Nawet największe kosmiczne śmieci można złapać w sieci, by potem pomóc im bezpiecznie spłonąć w atmosferze. Pierwsze próbne sieci do uprzątania kosmosu przygotowali Polacy, którzy sprawdzili już ich działanie w wirtualnej rzeczywistości… Czytaj dalej »
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »
CERT: Więcej cyberataków na polską administrację w 2014 r.
2015-04-05, 09:40Wzrosła liczba incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem administracji publicznej, są one groźniejsze - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa polskiej cyberprzestrzeni w 2014 r. opublikowanego przez zespół cert.gov.pl. Czytaj dalej »
Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
2015-04-04, 16:4630 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza… Czytaj dalej »