Aplikacja App of Cards analizuje obecność w sieci kandydatów na prezydenta
Z analizy przeprowadzonej za pomocą specjalnej aplikacji App of Cards wynika, że w internecie najwięcej wzmianek, reakcji i aktywności wygenerował kandydat PiS Andrzej Duda.
“Dzięki App of Cards chcemy pokazać efektywność marketingu politycznego każdego z kandydatów, który przekłada się na skalę ich obecności w sieci, ale także na rezultat wyborczy” - wyjaśnia Paweł Luty z magazynu "Brief".
Aplikacja App of Cards przygotowana przez magazyn "Brief" we współpracy z Kinetise, We Like CAPS i Brand24 opisuje obecność w internecie kandydatów startujących w wyborach prezydenckich.
Posłużyła dziennikarzom i ekspertom magazynu "Brief" do analizy kampanii. "Zdecydowanie więcej internetowego szumu zrobił Andrzej Duda. W internecie pojawiły się o nim 7154 wzmianki, o Bronisławie Komorowskim niemal o połowę mniej – 3617. Wzmianki pozytywne to w przypadku kandydata PiS 273 przy 102 negatywnych. O Bronisławie Komorowskim pojawiło się mniej pozytywnych wzmianek (235), ale także mniej negatywnych (75)" - napisano w analizie dzięki uzyskanym danym z aplikacji.
Z uzyskanych danych wynika, że aktywność Dudy na mikroblogach, do których zalicza się Twitter, była w stosunku do ubiegającego się o reelekcje Komorowskiego ponaddwukrotnie większa (2702 vs. 1382).
App of Cards dzięki zaawansowanemu algorytmowi agreguje informacje na temat każdego z kandydatów. Składają się na niego wpisy na Twitterze, Facebooku, obecność w portalu You Tube, blogach i forach internetowych. Prawie wszystkie dane w aplikacji są wyświetlany w czasie rzeczywistym, dzięki połączeniu z API Brand24. Wyniki sondaży były aktualizowane co 24 godziny.
“Wkrótce w aplikacji pojawią się nowe karty: profil wyborcy każdego z kandydatów, opracowany na podstawie danych PKW, a także zestawienie kosztów poniesionych przez sztaby wyborcze w przełożeniu na liczbę uzyskanych głosów; poznamy dzięki temu koszt uzyskania pojedynczego głosu” - zapowiada Luty.(PAP)
Zobacz także
TNS Polska: co trzeci Polak korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu
2015-10-29, 15:54Co trzeci Polak (36 proc.) korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu a 90 proc. z tych osób nie planuje w najbliższych miesiącach podjąć próby skorzystania z sieci - wynika z badania TNS Polska 'Wykluczeni Cyfrowo'. Czytaj dalej »
„Straszny Młyn 2” - naukowe Halloween w toruńskim Młynie Wiedzy
2015-10-28, 12:24W Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu straszy. Ale naukowo... i będzie to strach bardzo inspirujący. W Strasznym Młynie zaginęła mumia, będzie trzeba więc przejść przez laboratorium strachu i przeprowadzić śledztwo w … Czytaj dalej »
Spacer z aplikacją mobilną po Bydgoskim Przedmieściu w Toruniu
2015-10-28, 08:15Od piątku (30.10) torunianie i turyści będą mogli korzystać z darmowej aplikacji na smartfony, która umożliwi bliższe poznanie przyrody Bydgoskiego Przedmieścia, jak i historii samej dzielnicy. Czytaj dalej »
Rosja planuje lądowanie na Księżycu nie później niż w 2029 roku
2015-10-27, 20:54Pierwsza rosyjska załogowa wyprawa na Księżyc odbędzie się nie później niż w 2029 roku - zapowiedział we wtorek dyrektor najważniejszego przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego w Rosji RKK Energia Władimir Sołncew. Czytaj dalej »
YouTube wprowadza płatny dostęp do serwisu, w Polsce na razie nie
2015-10-26, 08:189,99 dolara miesięcznie będzie kosztować płatny dostęp do serwisu YouTube: w płatnym kanale nie będzie reklam, a subskrybenci otrzymają dostęp do unikalnych materiałów wideo i dodatkowych funkcji. Czytaj dalej »