Aplikacja App of Cards analizuje obecność w sieci kandydatów na prezydenta
Z analizy przeprowadzonej za pomocą specjalnej aplikacji App of Cards wynika, że w internecie najwięcej wzmianek, reakcji i aktywności wygenerował kandydat PiS Andrzej Duda.
“Dzięki App of Cards chcemy pokazać efektywność marketingu politycznego każdego z kandydatów, który przekłada się na skalę ich obecności w sieci, ale także na rezultat wyborczy” - wyjaśnia Paweł Luty z magazynu "Brief".
Aplikacja App of Cards przygotowana przez magazyn "Brief" we współpracy z Kinetise, We Like CAPS i Brand24 opisuje obecność w internecie kandydatów startujących w wyborach prezydenckich.
Posłużyła dziennikarzom i ekspertom magazynu "Brief" do analizy kampanii. "Zdecydowanie więcej internetowego szumu zrobił Andrzej Duda. W internecie pojawiły się o nim 7154 wzmianki, o Bronisławie Komorowskim niemal o połowę mniej – 3617. Wzmianki pozytywne to w przypadku kandydata PiS 273 przy 102 negatywnych. O Bronisławie Komorowskim pojawiło się mniej pozytywnych wzmianek (235), ale także mniej negatywnych (75)" - napisano w analizie dzięki uzyskanym danym z aplikacji.
Z uzyskanych danych wynika, że aktywność Dudy na mikroblogach, do których zalicza się Twitter, była w stosunku do ubiegającego się o reelekcje Komorowskiego ponaddwukrotnie większa (2702 vs. 1382).
App of Cards dzięki zaawansowanemu algorytmowi agreguje informacje na temat każdego z kandydatów. Składają się na niego wpisy na Twitterze, Facebooku, obecność w portalu You Tube, blogach i forach internetowych. Prawie wszystkie dane w aplikacji są wyświetlany w czasie rzeczywistym, dzięki połączeniu z API Brand24. Wyniki sondaży były aktualizowane co 24 godziny.
“Wkrótce w aplikacji pojawią się nowe karty: profil wyborcy każdego z kandydatów, opracowany na podstawie danych PKW, a także zestawienie kosztów poniesionych przez sztaby wyborcze w przełożeniu na liczbę uzyskanych głosów; poznamy dzięki temu koszt uzyskania pojedynczego głosu” - zapowiada Luty.(PAP)
Zobacz także
Rozstrzygnięto konkurs PAP i MNiSW dla popularyzatorów nauki
2015-12-17, 08:59Prof. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, Karol Wójcicki, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych, Centrum Nauki EXPERYMENT, 'Forum Akademickie', prof. Przemysław Wojtaszek - to laureaci konkursu Popularyzator Nauki 2015, organizowanego… Czytaj dalej »
Pierwsze w Polsce wszczepienie podskórnego monitora rytmu serca
2015-12-16, 15:32W I katedrze i klinice kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przeprowadzono pierwszy w Polsce zabieg wszczepienia najnowszej generacji monitora, stale rejestrującego rytm serca - poinformował PAP doc. Marcin Grabowski. Czytaj dalej »
Panasonic chce wskrzesić słynne gramofony Technicsa
2015-12-12, 10:27W odpowiedzi na renesans popularność płyt winylowych i petycje internautów Panasonic postanowił wrócić do produkcji słynnych gramofonów Technics SL-1200 - zapowiedziała Michiko Ogawa, menadżer wykonawcza Panasonica odpowiedzialna… Czytaj dalej »
Aplikacja na telefon może pomóc w diagnozowaniu i leczeniu depresji
2015-12-12, 10:26'How Are You App” - to aplikacja na telefon, która może pomóc w diagnozowaniu i leczeniu m.in. depresji. Aplikacja gdańskiej firmy Quantum Lab jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku, przeznaczonym dla osób cierpiących… Czytaj dalej »
Uber zainwestuje w Polsce 38 mln zł tworząc ponad 140 nowych miejsc pracy dla specjalistów
2015-12-10, 09:17- Jedna z najszybciej rosnących firm w historii zainwestuje w Polsce 38 mln złotych; - Do końca 2017 roku Uber stworzy ponad 140 miejsc pracy dla specjalistów w Center of Excellence w Krakowie; - Inwestycja w pierwsze Center of Excellence… Czytaj dalej »