BlackBerry kupuje za ok. 150 mln dolarów izraelski startup
BlackBerry kupuje za kwotę ok. 150 mln dolarów izraelski startup WatchDox, który opracował i sprzedaje wieloplatformową technologię pozwalającą m.in. na bezpieczną wymianę danych wewnątrz przedsiębiorstw i instytucji - poinformowały we wtorek lokalne media.
Wiadomość została podana najpierw na izraelskim portalu GeekTime, który informował, że suma zakupu WatchDox wyniesie 150 mln dolarów. Tymczasem izraelski dziennik finansowy "Globe" pisze, że BlackBerry zapłaci za startup 100 mln dolarów. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie ma zostać ogłoszone w najbliższym czasie.
Z informacji, do jakich dotarł "Globe", wynika, że w ramach porozumienia kanadyjska firma zobowiązała się stworzyć w Izraelu pierwsze centrum rozwojowe na bazie dotychczasowej kadry pracującej dla WatchDox.
WatchDox zostało założone w 2008 roku przez Motiego Rafalina i Noama Liwnata. Od tego czasu firma zebrała na działalność 35 mln dolarów m.in. od Blackstone Group, Gemini Israel Ventures czy Millennium Technology Value Partners. WatchDox opracowało program, który pozwala na bezpieczne dzielenie się dokumentami i materiałami wideo między pracownikami firmy z niego korzystających i upoważnionych do tego osób. Uniemożliwia tym samym ściągnięcie i dalszą publikację zabezpieczonych plików przez osoby, które nie otrzymały na to zgody. Produkt WatchDox skierowany jest głównie do podmiotów gospodarczych i chroni głównie wrażliwe dane.
Odbiorcami platformy WatchDox są głównie przedsiębiorstwa wertykalne działające m.in. w energetyce, służbie zdrowia, mediach i finansach. Media zwracają uwagę, że pozyskanie izraelskiego startupa będzie dużym wzmocnieniem pozycji BlackBerry na rynku usług zabezpieczeń internetowych, którego wartość szacowana jest na ok. 10 mld dolarów.
BlackBerry od dłuższego czasu borykało się z problemami finansowymi i dlatego jej prezes John Chen rozpoczął proces zmian w firmie. Jednym z elementów reform były poważne cięcia wydatków, a także otwarcie się BlackBerry na rynek oprogramowania, które w przyszłości ma się stać jednym z głównych źródeł jej dochodów. Firma zaczyna także koncentrować się na dostarczaniu produktów dla dużych podmiotów biznesowych, zamiast dla masowego odbiorcy. Inwestuje także w systemy ochrony danych w internecie. (PAP)
Zobacz także
E-kartka przypomni o 75. rocznicy wybuchu II wojny światowej
2014-08-17, 12:13Ważne wydarzenia 52 dni życia stolicy z lata i jesieni 1939 r. zilustrowane zdjęciami przybliża mobilna aplikacja na smartfony e-kartka 1939. Dzięki codziennie otrzymywanej e-kartce użytkownicy poznają też lokalizację opisywanych… Czytaj dalej »
Członkini Rady Google: wyrok ETS otwiera dyskusję o prywatności w sieci
2014-08-17, 10:23Wyrok ETS otwiera na nowo dyskusję o prywatności w sieci - uważa Lidia Kołucka-Żuk z powołanej przez Google Rady Ekspertów. Powstała ona po decyzji Trybunału ws. usuwania - na wniosek zainteresowanej osoby - z wyników wyszukiwania… Czytaj dalej »
Moda na splashe dotarła do Stanów Zjednoczonych [wideo]
2014-08-15, 11:23Po Justinie Timberlake'u, modzie na wodne wyzwania uległ Mark Zuckerberg. Założyciel Facebooka podjął wyzwanie ALS 'Ice Bucket Challenge' i wylał na siebie kubeł zimnej wody. Czytaj dalej »
Amerykański egzoszkielet do rehabilitacji testowany w Polsce
2014-08-13, 14:54Polscy pacjenci testują opracowany w USA rehabilitacyjny egzoszkielet, dzięki któremu chodzić mogą nawet osoby z porażeniami wszystkich kończyn. Działanie urządzenia zostało zaprezentowane podczas konferencji prasowej w Warszawi… Czytaj dalej »
"Le Point": Roboty mogą sprawić, że zniknie 700 zawodów
2014-08-05, 20:34Uniwersytet Oksfordzki zbadał możliwości robotów: w ciągu 10 do 20 lat nowe generacje robotów mogą sprawić, że zniknie około 700 zawodów, zagrożone są zwłaszcza prace niewymagające wysokich kwalifikacji - pisze we wtorek 'Le… Czytaj dalej »