BlackBerry kupuje za ok. 150 mln dolarów izraelski startup
BlackBerry kupuje za kwotę ok. 150 mln dolarów izraelski startup WatchDox, który opracował i sprzedaje wieloplatformową technologię pozwalającą m.in. na bezpieczną wymianę danych wewnątrz przedsiębiorstw i instytucji - poinformowały we wtorek lokalne media.
Wiadomość została podana najpierw na izraelskim portalu GeekTime, który informował, że suma zakupu WatchDox wyniesie 150 mln dolarów. Tymczasem izraelski dziennik finansowy "Globe" pisze, że BlackBerry zapłaci za startup 100 mln dolarów. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie ma zostać ogłoszone w najbliższym czasie.
Z informacji, do jakich dotarł "Globe", wynika, że w ramach porozumienia kanadyjska firma zobowiązała się stworzyć w Izraelu pierwsze centrum rozwojowe na bazie dotychczasowej kadry pracującej dla WatchDox.
WatchDox zostało założone w 2008 roku przez Motiego Rafalina i Noama Liwnata. Od tego czasu firma zebrała na działalność 35 mln dolarów m.in. od Blackstone Group, Gemini Israel Ventures czy Millennium Technology Value Partners. WatchDox opracowało program, który pozwala na bezpieczne dzielenie się dokumentami i materiałami wideo między pracownikami firmy z niego korzystających i upoważnionych do tego osób. Uniemożliwia tym samym ściągnięcie i dalszą publikację zabezpieczonych plików przez osoby, które nie otrzymały na to zgody. Produkt WatchDox skierowany jest głównie do podmiotów gospodarczych i chroni głównie wrażliwe dane.
Odbiorcami platformy WatchDox są głównie przedsiębiorstwa wertykalne działające m.in. w energetyce, służbie zdrowia, mediach i finansach. Media zwracają uwagę, że pozyskanie izraelskiego startupa będzie dużym wzmocnieniem pozycji BlackBerry na rynku usług zabezpieczeń internetowych, którego wartość szacowana jest na ok. 10 mld dolarów.
BlackBerry od dłuższego czasu borykało się z problemami finansowymi i dlatego jej prezes John Chen rozpoczął proces zmian w firmie. Jednym z elementów reform były poważne cięcia wydatków, a także otwarcie się BlackBerry na rynek oprogramowania, które w przyszłości ma się stać jednym z głównych źródeł jej dochodów. Firma zaczyna także koncentrować się na dostarczaniu produktów dla dużych podmiotów biznesowych, zamiast dla masowego odbiorcy. Inwestuje także w systemy ochrony danych w internecie. (PAP)
Zobacz także
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »
CERT: Więcej cyberataków na polską administrację w 2014 r.
2015-04-05, 09:40Wzrosła liczba incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem administracji publicznej, są one groźniejsze - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa polskiej cyberprzestrzeni w 2014 r. opublikowanego przez zespół cert.gov.pl. Czytaj dalej »
Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
2015-04-04, 16:4630 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza… Czytaj dalej »
HistoriaMarka.pl – internetowa strona niosąca wsparcie niepełnosprawnym
2015-04-04, 16:46Publikowane w nowym, internetowym serwisie HistoriaMarka.pl historie osób na wózkach mają być inspiracją dla niepełnosprawnych do rozpoczęcia nowego życia. Pierwszą z nich opowiada Marek Bystrzycki, który po wypadku wrócił do aktywnego… Czytaj dalej »