BlackBerry kupuje za ok. 150 mln dolarów izraelski startup
BlackBerry kupuje za kwotę ok. 150 mln dolarów izraelski startup WatchDox, który opracował i sprzedaje wieloplatformową technologię pozwalającą m.in. na bezpieczną wymianę danych wewnątrz przedsiębiorstw i instytucji - poinformowały we wtorek lokalne media.
Wiadomość została podana najpierw na izraelskim portalu GeekTime, który informował, że suma zakupu WatchDox wyniesie 150 mln dolarów. Tymczasem izraelski dziennik finansowy "Globe" pisze, że BlackBerry zapłaci za startup 100 mln dolarów. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie ma zostać ogłoszone w najbliższym czasie.
Z informacji, do jakich dotarł "Globe", wynika, że w ramach porozumienia kanadyjska firma zobowiązała się stworzyć w Izraelu pierwsze centrum rozwojowe na bazie dotychczasowej kadry pracującej dla WatchDox.
WatchDox zostało założone w 2008 roku przez Motiego Rafalina i Noama Liwnata. Od tego czasu firma zebrała na działalność 35 mln dolarów m.in. od Blackstone Group, Gemini Israel Ventures czy Millennium Technology Value Partners. WatchDox opracowało program, który pozwala na bezpieczne dzielenie się dokumentami i materiałami wideo między pracownikami firmy z niego korzystających i upoważnionych do tego osób. Uniemożliwia tym samym ściągnięcie i dalszą publikację zabezpieczonych plików przez osoby, które nie otrzymały na to zgody. Produkt WatchDox skierowany jest głównie do podmiotów gospodarczych i chroni głównie wrażliwe dane.
Odbiorcami platformy WatchDox są głównie przedsiębiorstwa wertykalne działające m.in. w energetyce, służbie zdrowia, mediach i finansach. Media zwracają uwagę, że pozyskanie izraelskiego startupa będzie dużym wzmocnieniem pozycji BlackBerry na rynku usług zabezpieczeń internetowych, którego wartość szacowana jest na ok. 10 mld dolarów.
BlackBerry od dłuższego czasu borykało się z problemami finansowymi i dlatego jej prezes John Chen rozpoczął proces zmian w firmie. Jednym z elementów reform były poważne cięcia wydatków, a także otwarcie się BlackBerry na rynek oprogramowania, które w przyszłości ma się stać jednym z głównych źródeł jej dochodów. Firma zaczyna także koncentrować się na dostarczaniu produktów dla dużych podmiotów biznesowych, zamiast dla masowego odbiorcy. Inwestuje także w systemy ochrony danych w internecie. (PAP)
Zobacz także
Fenomen drukarek 3D, czyli jak wydrukować sobie samochód
2015-04-20, 09:56Chociaż technologia druku 3D została powołana do życia ponad 30 lat temu, dopiero w ciągu ostatnich pięciu lat można zaobserwować jej dynamiczny rozwój i popularyzację. Za pomocą trójwymiarowego skanowania i druku można produkować… Czytaj dalej »
Creative content m.in. w nowych mediach i rozrywce tematem Filmteractive 2015
2015-04-19, 16:39Filmteractive to wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym tj. interaktywne kino, branded content i crossmedia. Tematem przewodnim 5. edycji imprezy, która odbędzie się we wrześniu w łódzkiej szkole filmowej, jest… Czytaj dalej »
W Gdyni podczas wakacji uruchomiona zostanie tzw. miejska wtyczka
2015-04-19, 13:21W Gdyni podczas najbliższych wakacji uruchomiona zostanie tzw. miejska wtyczka czyli publiczny punkt, w którym będzie można doładować baterie mobilnych urządzeń. Projekt ładowarki był tematem konkursu dla studentów ASP w Gdańs… Czytaj dalej »
Microsoft zapowiada nowe aplikacje mobilne Office dla Windows 10
2015-04-18, 14:47Amerykański koncern Microsoft zapowiedział, że do końca kwietnia udostępni zestaw aplikacji Office Universal dla smartfonów i tabletów korzystających z mobilnego systemu operacyjnego Windows 10. Programy mają być darmowe. Czytaj dalej »
CERT Polska: statystycznie 280 tys. zainfekowanych komputerów w Polsce
2015-04-17, 12:17280 tys. komputerów w Polsce każdego dnia jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem - wynika z danych za 2014 r. zgromadzonych przez zespół CERT Polska, działający w ramach instytutu badawczego NASK. Czytaj dalej »