BlackBerry kupuje za ok. 150 mln dolarów izraelski startup
BlackBerry kupuje za kwotę ok. 150 mln dolarów izraelski startup WatchDox, który opracował i sprzedaje wieloplatformową technologię pozwalającą m.in. na bezpieczną wymianę danych wewnątrz przedsiębiorstw i instytucji - poinformowały we wtorek lokalne media.
Wiadomość została podana najpierw na izraelskim portalu GeekTime, który informował, że suma zakupu WatchDox wyniesie 150 mln dolarów. Tymczasem izraelski dziennik finansowy "Globe" pisze, że BlackBerry zapłaci za startup 100 mln dolarów. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie ma zostać ogłoszone w najbliższym czasie.
Z informacji, do jakich dotarł "Globe", wynika, że w ramach porozumienia kanadyjska firma zobowiązała się stworzyć w Izraelu pierwsze centrum rozwojowe na bazie dotychczasowej kadry pracującej dla WatchDox.
WatchDox zostało założone w 2008 roku przez Motiego Rafalina i Noama Liwnata. Od tego czasu firma zebrała na działalność 35 mln dolarów m.in. od Blackstone Group, Gemini Israel Ventures czy Millennium Technology Value Partners. WatchDox opracowało program, który pozwala na bezpieczne dzielenie się dokumentami i materiałami wideo między pracownikami firmy z niego korzystających i upoważnionych do tego osób. Uniemożliwia tym samym ściągnięcie i dalszą publikację zabezpieczonych plików przez osoby, które nie otrzymały na to zgody. Produkt WatchDox skierowany jest głównie do podmiotów gospodarczych i chroni głównie wrażliwe dane.
Odbiorcami platformy WatchDox są głównie przedsiębiorstwa wertykalne działające m.in. w energetyce, służbie zdrowia, mediach i finansach. Media zwracają uwagę, że pozyskanie izraelskiego startupa będzie dużym wzmocnieniem pozycji BlackBerry na rynku usług zabezpieczeń internetowych, którego wartość szacowana jest na ok. 10 mld dolarów.
BlackBerry od dłuższego czasu borykało się z problemami finansowymi i dlatego jej prezes John Chen rozpoczął proces zmian w firmie. Jednym z elementów reform były poważne cięcia wydatków, a także otwarcie się BlackBerry na rynek oprogramowania, które w przyszłości ma się stać jednym z głównych źródeł jej dochodów. Firma zaczyna także koncentrować się na dostarczaniu produktów dla dużych podmiotów biznesowych, zamiast dla masowego odbiorcy. Inwestuje także w systemy ochrony danych w internecie. (PAP)
Zobacz także
Psycholog: inteligencja jest jak mięśnie, wymaga stałego użycia
2016-08-14, 11:52Inteligencja, czyli zdolność pojmowania, rozum, jest w pewnym zakresie wrodzona, tak jak budowa ciała. Ma ją każdy. Ale inteligencja - tak jak mięśnie - wymaga stałego użycia, inaczej nie rozwija się - mówi PAP psycholog prof. Czesław… Czytaj dalej »
Nadlatują Perseidy!
2016-08-11, 11:03Jak co roku, sierpniowe noce rozbłyskują 'spadającymi gwiazdami'. Doskonale wiemy, że to nie gwiazdy lecą z nieba, lecz drobiny kosmicznego pyłu pozostawione przez komety. Czytaj dalej »
Laboratorium z Łodzi testuje technologię zwijanych ekranów telewizorów i smartfonów
2016-08-11, 08:36Elastyczne ekrany telewizorów i smartfonów, które można zwinąć jak płócienny obraz to technologie, nad którymi pracują światowi producenci tych urządzeń. Łódzkie laboratorium testuje materiały organiczne, które są w wykorzystywane… Czytaj dalej »
Polska firma opracowała unikatowy system wykrywania dronów
2016-08-09, 10:22Unikatowy system wykrywania i neutralizacji dronów może być wykorzystywany do zabezpieczenia m.in. lotnisk, rafinerii, stadionów czy zakładów karnych. ' Z dronami, niestety obok pozytywnych, wiąże się bardzo wiele groźnych zastosowań… Czytaj dalej »
Suzuki partnerem zespołu uczestniczącego w konkursie Google'a
2016-08-09, 08:29Japoński koncern motoryzacyjny Suzuki poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej z zespołem Hakuto - jedynym japońskim podmiotem biorącym udział w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jego celem jest wysyłanie na Księżyc łazika kosm… Czytaj dalej »