Miś Uszatek sklonowany w technologii 3D
Pełnowymiarowa replika łódzkiego pomnika Misia Uszatka, wysokości blisko 1 metra trafiła do przedszkola, które wygrało konkurs na najlepsze odśpiewanie piosenki tytułowej z popularnej dobranocki.
Pomnik znanego misia stoi na głównej ulicy Łodzi - Piotrkowskiej. Jego replikę przygotowali specjaliści z firmy Centrum Druku 3D, żeby pokazać w ciekawy sposób możliwości technologii druku i skanowania 3D.
Akcja ma związek z 40. rocznicą emisji pierwszego odcinka Misia Uszatka w telewizji. Technika druku 3D po raz pierwszy została opracowana ponad 30 lat temu. Od kilku lat przeżywa dynamiczny rozwój i - zdaniem specjalistów - będzie coraz bardziej obecna w przemyśle, nauce i codziennym życiu. (PAP)
Zobacz także
Najbliższej nocy (27/28.09) całkowite zaćmienie Księżyca
2015-09-27, 10:52Miłośników zjawisk astronomicznych czeka nieprzespana noc. Nie dość, że na niebie zobaczymy całkowite zaćmienie Księżyca, to jeszcze nasz satelita będzie większy niż zwykle, znajdzie się bowiem najbliżej Ziemi w całym 2015… Czytaj dalej »
Instagram ma już ponad 400 mln użytkowników
2015-09-23, 19:16Instagram ma powód do świętowania - w środę serwis umożliwiający dzielenie się zdjęciami i filmami poinformował, że ma już ponad 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. To blisko o 100 mln użytkowników więcej niż ma… Czytaj dalej »
Microsoft i Orange podpisały porozumienie ws. inteligentnych miast
2015-09-23, 14:17Dyrektor polskiego oddziału Microsoft Ronald Binkofski i wiceprezes zarządu Orange Polska Mariusz Gaca podpisali w środę podczas warszawskiego forum Smart City porozumienie o współpracy i dzieleniu się wiedzą ekspercką w obszarze… Czytaj dalej »
Wielka awaria komunikatora Skype
2015-09-21, 17:29W Skype ie wystąpiła w poniedziałek awaria uniemożliwiająca wykonywanie połączeń - przyznał właściciel popularnego komunikatora internetowego firma Microsoft, potwierdzając nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników na… Czytaj dalej »
Profile stałych klientów podstawą sukcesu sklepów internetowych
2015-09-20, 10:38Sklepy internetowe są w stanie budować profile preferencji swoich klientów w oparciu o dane pozostawiane w trakcie zakupów. Kluczem do ich sukcesu jest znajomość preferencji stałych klientów - twierdzi ekspert w rozmowie z PAP. Czytaj dalej »