Google zmienia algorytm wyszukiwania; promocja stron z opcją mobilną
Google dokonało największej zmiany od dwóch lat w ustalaniu rankingów wyszukiwania, dzięki czemu promowane będą strony internetowe przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych - poinformował we wtorek "New York Times".
Amerykański dziennik podaje, że Google wprowadza od wtorku czynnik "przyjazności mobilnej" do ok. 200 czynników branych pod uwagę podczas tworzenia list stron internetowych. Firmy mają ponosić konsekwencje nieprzystosowywania witryn do wymogów urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Google chce też walczyć z takimi zjawiskami, jak wyświetlanie linków trudnych do kliknięcia, czy zmuszanie użytkowników urządzeń mobilnych do przeglądania stron w pozycji horyzontalnej.
"NYT" zwraca uwagę, że przystosowanie stron internetowych do wymogów urządzeń mobilnych jest wyzwaniem dla większości firm, w tym Google'a. W ciągu ostatnich lat smartfony stały się głównym urządzeniem do łączenia się z internetem. Dziennik przytacza badania firmy eMarketer, z których wynika, że w zeszłym roku w USA było 134 mln użytkowników urządzeń mobilnych, około 100 mln więcej niż w 2010 roku.
Nowojorska gazeta podkreśla, że algorytm wyszukiwania Google'a pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą. W związku z tym ciężko szacować, jaki wpływ na wyniki tworzenia list stron internetowych będą miały wprowadzone zmiany.
"NYT" przypomina, że Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie, choć w ostatnim czasie zaczyna tracić użytkowników na rzecz konkurencji, którą stanowią "miejscowe" aplikacje tworzone dla urządzeń mobilnych. W zeszłym roku firma zagarnęła 68 proc. z 8,75 mld dolarów zysków wygenerowanych przez mobilne wyszukiwarki. Dla porównania w 2010 roku Google przejęło 81 proc. zysków z tej dziedziny - wynika z badania eMarketer. (PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »