Google zmienia algorytm wyszukiwania; promocja stron z opcją mobilną
Google dokonało największej zmiany od dwóch lat w ustalaniu rankingów wyszukiwania, dzięki czemu promowane będą strony internetowe przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych - poinformował we wtorek "New York Times".
Amerykański dziennik podaje, że Google wprowadza od wtorku czynnik "przyjazności mobilnej" do ok. 200 czynników branych pod uwagę podczas tworzenia list stron internetowych. Firmy mają ponosić konsekwencje nieprzystosowywania witryn do wymogów urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Google chce też walczyć z takimi zjawiskami, jak wyświetlanie linków trudnych do kliknięcia, czy zmuszanie użytkowników urządzeń mobilnych do przeglądania stron w pozycji horyzontalnej.
"NYT" zwraca uwagę, że przystosowanie stron internetowych do wymogów urządzeń mobilnych jest wyzwaniem dla większości firm, w tym Google'a. W ciągu ostatnich lat smartfony stały się głównym urządzeniem do łączenia się z internetem. Dziennik przytacza badania firmy eMarketer, z których wynika, że w zeszłym roku w USA było 134 mln użytkowników urządzeń mobilnych, około 100 mln więcej niż w 2010 roku.
Nowojorska gazeta podkreśla, że algorytm wyszukiwania Google'a pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą. W związku z tym ciężko szacować, jaki wpływ na wyniki tworzenia list stron internetowych będą miały wprowadzone zmiany.
"NYT" przypomina, że Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie, choć w ostatnim czasie zaczyna tracić użytkowników na rzecz konkurencji, którą stanowią "miejscowe" aplikacje tworzone dla urządzeń mobilnych. W zeszłym roku firma zagarnęła 68 proc. z 8,75 mld dolarów zysków wygenerowanych przez mobilne wyszukiwarki. Dla porównania w 2010 roku Google przejęło 81 proc. zysków z tej dziedziny - wynika z badania eMarketer. (PAP)
Zobacz także
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »
CERT: Więcej cyberataków na polską administrację w 2014 r.
2015-04-05, 09:40Wzrosła liczba incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem administracji publicznej, są one groźniejsze - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa polskiej cyberprzestrzeni w 2014 r. opublikowanego przez zespół cert.gov.pl. Czytaj dalej »
Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
2015-04-04, 16:4630 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza… Czytaj dalej »
HistoriaMarka.pl – internetowa strona niosąca wsparcie niepełnosprawnym
2015-04-04, 16:46Publikowane w nowym, internetowym serwisie HistoriaMarka.pl historie osób na wózkach mają być inspiracją dla niepełnosprawnych do rozpoczęcia nowego życia. Pierwszą z nich opowiada Marek Bystrzycki, który po wypadku wrócił do aktywnego… Czytaj dalej »