Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy osób.
WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat i Viber zanotowały w marcu liczbę użytkowników, która odpowiada gronu stałych odwiedzających największe portale społecznościowe - 2 mld 125 mln użytkowników. Co istotne, komunikatory osiągnęły ten wynik, będąc dostępne jedynie na urządzeniach mobilnych, w przeciwieństwie do portali społecznościowych, z których możemy skorzystać także za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze PC.
Dwa spośród czterech najpopularniejszych komunikatorów powiązane są z Facebookiem - Messenger oraz WhatsApp.
"Okazuje się, że prywatne rozmowy z ludźmi, które w świecie cyfrowym od zawsze prowadzone były za pomocą tekstu, są istotniejsze niż publikowanie i śledzenie profili w serwisach społecznościowych" - wyjaśnia dr Grzegorz D. Stunża, ekspert edukacji medialnej z Uniwersytetu Gdańskiego.
Eksperci podkreślają, że komunikatory nie stanowią prostej alternatywy dla tradycyjnych wiadomości SMS, bowiem oferują one znacznie więcej. Można za ich pośrednictwem przesłać nie tylko wiadomość tekstową, ale także zdjęcie, krótki film, a nawet przeprowadzić rozmowę. Malejący koszt urządzeń i transferu danych także wpływają na popularność tej formy komunikacji.
"Jeśli mamy dostęp do tanich doładowań na kartę albo w abonamencie, otrzymujemy choćby kilkaset megabajtów transferu danych lub nielimitowany dostęp np. do Facebooka, chętniej i częściej skorzystamy z komunikatora, niż wyślemy SMS. Komunikatory są wszechstronne i multimedialne - to nie tylko tekst. Młode pokolenie chętniej korzysta z nowoczesnych rozwiązań, które dają więcej możliwości, są tańsze i trendy" - dodaje Stunża. (PAP)
Zobacz także
"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
2015-04-06, 08:29Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się… Czytaj dalej »
Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
2015-04-06, 08:27Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem… Czytaj dalej »
CERT: Więcej cyberataków na polską administrację w 2014 r.
2015-04-05, 09:40Wzrosła liczba incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem administracji publicznej, są one groźniejsze - wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa polskiej cyberprzestrzeni w 2014 r. opublikowanego przez zespół cert.gov.pl. Czytaj dalej »
Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
2015-04-04, 16:4630 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza… Czytaj dalej »
HistoriaMarka.pl – internetowa strona niosąca wsparcie niepełnosprawnym
2015-04-04, 16:46Publikowane w nowym, internetowym serwisie HistoriaMarka.pl historie osób na wózkach mają być inspiracją dla niepełnosprawnych do rozpoczęcia nowego życia. Pierwszą z nich opowiada Marek Bystrzycki, który po wypadku wrócił do aktywnego… Czytaj dalej »