Messenger i WhatsApp osiągnęły popularność portali społecznościowych
BI Intelligence informuje, że pod koniec marca 2015 r. po raz pierwszy z czterech najpopularniejszych komunikatorów skorzystało tyle samo osób co z Twittera, Facebooka, Instagrama i LinkedIn razem wziętych - czyli ponad 2 miliardy osób.
WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat i Viber zanotowały w marcu liczbę użytkowników, która odpowiada gronu stałych odwiedzających największe portale społecznościowe - 2 mld 125 mln użytkowników. Co istotne, komunikatory osiągnęły ten wynik, będąc dostępne jedynie na urządzeniach mobilnych, w przeciwieństwie do portali społecznościowych, z których możemy skorzystać także za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze PC.
Dwa spośród czterech najpopularniejszych komunikatorów powiązane są z Facebookiem - Messenger oraz WhatsApp.
"Okazuje się, że prywatne rozmowy z ludźmi, które w świecie cyfrowym od zawsze prowadzone były za pomocą tekstu, są istotniejsze niż publikowanie i śledzenie profili w serwisach społecznościowych" - wyjaśnia dr Grzegorz D. Stunża, ekspert edukacji medialnej z Uniwersytetu Gdańskiego.
Eksperci podkreślają, że komunikatory nie stanowią prostej alternatywy dla tradycyjnych wiadomości SMS, bowiem oferują one znacznie więcej. Można za ich pośrednictwem przesłać nie tylko wiadomość tekstową, ale także zdjęcie, krótki film, a nawet przeprowadzić rozmowę. Malejący koszt urządzeń i transferu danych także wpływają na popularność tej formy komunikacji.
"Jeśli mamy dostęp do tanich doładowań na kartę albo w abonamencie, otrzymujemy choćby kilkaset megabajtów transferu danych lub nielimitowany dostęp np. do Facebooka, chętniej i częściej skorzystamy z komunikatora, niż wyślemy SMS. Komunikatory są wszechstronne i multimedialne - to nie tylko tekst. Młode pokolenie chętniej korzysta z nowoczesnych rozwiązań, które dają więcej możliwości, są tańsze i trendy" - dodaje Stunża. (PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »