Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane są na ponad 200 mln dolarów.
Bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” okazała się niespodziewanym hitem 2014 roku. Wg ostatniego raportu rocznego holdingu Activision Blizzard, łączne przychody z dwóch największych nowych hitów – „Hearthstone” oraz „Destiny” – sięgnęły 850 mln. Do końca stycznia 2015 w „Hearthstone” zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata.
Przychody z samego tylko „Hearthstone” nie są znane, firma nie ujawnia również nakładów na promocję, m.in. na organizację pierwszych Mistrzostw Świata „Hearthstone”, w których pula nagród wyniosła 250 tys. dolarów. Analitycy umieszczają całkowite przychody z gry w przedziale od 200 mln do 350 mln dolarów w skali roku, o rząd wielkości wyżej, niż pierwotnie szacowano. Oznaczałoby to wynik porównywalny z dotychczasowym liderem rynku kolekcjonerskich gier karcianych, „Magic: the Gathering” Wizards of the Coast.
Cyfrowa gra karciana miała swoją premierę na PC w marcu 2014. Miesiąc później udostępniono wersję na iPady, a grudniu gra ukazała się na tabletach z systemem Android. Teraz firma udostępniła wersję na telefony komórkowe z systemem Android (co najmniej 4.0) oraz na iPhone (4S i nowsze), a także na iPod touch 5. generacji. Wszystkie platformy sprzętowe wykorzystują te same serwery, co pozwala na swobodne przenoszenie kolekcji i wspólną grę pomiędzy poszczególnymi wersjami.
Gra produkcji Blizzard Entertainment dostępna jest w App Store, Google Play oraz iTunes w 10 wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej, chińskiej i rosyjskiej. Choć podstawowa gra jest udostępniana bezpłatnie, wg danych iTunes do najpopularniejszych mikropłatności należy zakup pakietu kart za ok. 10 dolarów. Na początku kwietnia ukazało się również drugie płatne rozszerzenie: „Hearthstone: Czarna Góra”. Firma zapowiedziała ogłoszenie nowego raportu kwartalnego na 7 maja 2015. (PAP)
Zobacz także
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »