Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane są na ponad 200 mln dolarów.
Bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” okazała się niespodziewanym hitem 2014 roku. Wg ostatniego raportu rocznego holdingu Activision Blizzard, łączne przychody z dwóch największych nowych hitów – „Hearthstone” oraz „Destiny” – sięgnęły 850 mln. Do końca stycznia 2015 w „Hearthstone” zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata.
Przychody z samego tylko „Hearthstone” nie są znane, firma nie ujawnia również nakładów na promocję, m.in. na organizację pierwszych Mistrzostw Świata „Hearthstone”, w których pula nagród wyniosła 250 tys. dolarów. Analitycy umieszczają całkowite przychody z gry w przedziale od 200 mln do 350 mln dolarów w skali roku, o rząd wielkości wyżej, niż pierwotnie szacowano. Oznaczałoby to wynik porównywalny z dotychczasowym liderem rynku kolekcjonerskich gier karcianych, „Magic: the Gathering” Wizards of the Coast.
Cyfrowa gra karciana miała swoją premierę na PC w marcu 2014. Miesiąc później udostępniono wersję na iPady, a grudniu gra ukazała się na tabletach z systemem Android. Teraz firma udostępniła wersję na telefony komórkowe z systemem Android (co najmniej 4.0) oraz na iPhone (4S i nowsze), a także na iPod touch 5. generacji. Wszystkie platformy sprzętowe wykorzystują te same serwery, co pozwala na swobodne przenoszenie kolekcji i wspólną grę pomiędzy poszczególnymi wersjami.
Gra produkcji Blizzard Entertainment dostępna jest w App Store, Google Play oraz iTunes w 10 wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej, chińskiej i rosyjskiej. Choć podstawowa gra jest udostępniana bezpłatnie, wg danych iTunes do najpopularniejszych mikropłatności należy zakup pakietu kart za ok. 10 dolarów. Na początku kwietnia ukazało się również drugie płatne rozszerzenie: „Hearthstone: Czarna Góra”. Firma zapowiedziała ogłoszenie nowego raportu kwartalnego na 7 maja 2015. (PAP)
Zobacz także
Powstaje prototyp nadajnika naprowadzającego na miejsce katastrof lotniczych
2015-01-13, 08:32Prototyp nadajnika naprowadzającego służby poszukiwawcze na miejsce katastrof lotniczych budują naukowcy z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. To urządzenie, które w oparciu o sygnały satelitarne, ma z dużą dokładnością wskazywać… Czytaj dalej »
Kontrowersyjna gra "Hatred" ukaże się na Steam
2015-01-12, 09:36Polska niezależna gra 'Hatred' - symulator samobójczej masakry - w połowie roku ukaże się na platformie Steam. Kontrowersyjna gra, której producenci oskarżani byli o rasizm, uzyskała niezbędną liczbę głosów do publikacji cyfr… Czytaj dalej »
Najpopularniejsza gra fabularna świata dostępna za darmo w sieci
2015-01-11, 13:09Firma Wizards of the Coast nieodpłatnie udostępniła na swojej stronie internetowej podstawową wersję zasad swojej flagowej gry fabularnej Dungeons & Dragons, której 5. edycja wydana została pod koniec 2014 r. To najnowsza odsłona najsilniejszej… Czytaj dalej »
Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
2015-01-10, 14:12Polskie gry „This War of Mine” oraz 'The Vanishing of Ethan Carter' („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych… Czytaj dalej »
Prototyp pojazdu Google pojawi się na drogach Północnej Kalifornii w 2015 r.
2015-01-10, 10:15Nie posiada kierownicy, drążka zmiany biegów czy pedału gazu - Google poinformował o zakończeniu prac nad prototypem w pełni autonomicznego pojazdu. Przez ostatnie miesiące pojazd testowano go na zamkniętych torach, w 2015 r. odbędą… Czytaj dalej »