Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane są na ponad 200 mln dolarów.
Bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” okazała się niespodziewanym hitem 2014 roku. Wg ostatniego raportu rocznego holdingu Activision Blizzard, łączne przychody z dwóch największych nowych hitów – „Hearthstone” oraz „Destiny” – sięgnęły 850 mln. Do końca stycznia 2015 w „Hearthstone” zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata.
Przychody z samego tylko „Hearthstone” nie są znane, firma nie ujawnia również nakładów na promocję, m.in. na organizację pierwszych Mistrzostw Świata „Hearthstone”, w których pula nagród wyniosła 250 tys. dolarów. Analitycy umieszczają całkowite przychody z gry w przedziale od 200 mln do 350 mln dolarów w skali roku, o rząd wielkości wyżej, niż pierwotnie szacowano. Oznaczałoby to wynik porównywalny z dotychczasowym liderem rynku kolekcjonerskich gier karcianych, „Magic: the Gathering” Wizards of the Coast.
Cyfrowa gra karciana miała swoją premierę na PC w marcu 2014. Miesiąc później udostępniono wersję na iPady, a grudniu gra ukazała się na tabletach z systemem Android. Teraz firma udostępniła wersję na telefony komórkowe z systemem Android (co najmniej 4.0) oraz na iPhone (4S i nowsze), a także na iPod touch 5. generacji. Wszystkie platformy sprzętowe wykorzystują te same serwery, co pozwala na swobodne przenoszenie kolekcji i wspólną grę pomiędzy poszczególnymi wersjami.
Gra produkcji Blizzard Entertainment dostępna jest w App Store, Google Play oraz iTunes w 10 wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej, chińskiej i rosyjskiej. Choć podstawowa gra jest udostępniana bezpłatnie, wg danych iTunes do najpopularniejszych mikropłatności należy zakup pakietu kart za ok. 10 dolarów. Na początku kwietnia ukazało się również drugie płatne rozszerzenie: „Hearthstone: Czarna Góra”. Firma zapowiedziała ogłoszenie nowego raportu kwartalnego na 7 maja 2015. (PAP)
Zobacz także
Powstanie Polska Platforma Innowacyjnej Neuromedycyny "InnoNeuroMed"
2015-03-17, 18:30Przedstawiciele najważniejszych polskich placówek naukowych oraz firm farmaceutycznych podpisali we wtorek umowę dotyczącą utworzenia Polskiej Platformy Innowacyjnej Neuromedycyny 'InnoNeuroMed'. Dzięki niej mogą powstać nowe leki… Czytaj dalej »
Make it Digital – BBC promuje naukę programowania
2015-03-17, 10:37Sieć BBC ogłosiła ogólnonarodową akcję Make it Digital mającą na celu promocję nauki programowania wśród brytyjskich dzieci i młodzieży. W jej ramach powstanie program telewizyjny o tworzeniu gier z kasowej serii „Grand Theft… Czytaj dalej »
Facebook doprecyzował swoje standardy
2015-03-16, 14:47Kierownictwo Facebooka przekazało więcej informacji na temat tego, jakich materiałów zamieszczać na tym portalu społecznościowym nie wolno. W standardach Facebooka pojawiła się osobna kategoria 'niebezpieczne organizacje'. Czytaj dalej »
"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
2015-03-16, 11:04Polska gra niezależna 'This War of Mine' firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii 'Innowacja kulturalna'. W finałach wzięło udział również… Czytaj dalej »
Polacy bez pucharu, Szwedzi mistrzami w "Counter-Strike" - IEM Katowice 2015
2015-03-16, 08:18Poszczególne rozgrywki w czasie Intel Extreme Masters Katowice 2015 śledziło przez Internet nawet milion osób równocześnie, bijąc rekordy oglądalności. Szwedzkie zespoły zdominowały finały 'CS:GO', Polacy zdobyli brąz. Całkowita… Czytaj dalej »