Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane są na ponad 200 mln dolarów.
Bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” okazała się niespodziewanym hitem 2014 roku. Wg ostatniego raportu rocznego holdingu Activision Blizzard, łączne przychody z dwóch największych nowych hitów – „Hearthstone” oraz „Destiny” – sięgnęły 850 mln. Do końca stycznia 2015 w „Hearthstone” zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata.
Przychody z samego tylko „Hearthstone” nie są znane, firma nie ujawnia również nakładów na promocję, m.in. na organizację pierwszych Mistrzostw Świata „Hearthstone”, w których pula nagród wyniosła 250 tys. dolarów. Analitycy umieszczają całkowite przychody z gry w przedziale od 200 mln do 350 mln dolarów w skali roku, o rząd wielkości wyżej, niż pierwotnie szacowano. Oznaczałoby to wynik porównywalny z dotychczasowym liderem rynku kolekcjonerskich gier karcianych, „Magic: the Gathering” Wizards of the Coast.
Cyfrowa gra karciana miała swoją premierę na PC w marcu 2014. Miesiąc później udostępniono wersję na iPady, a grudniu gra ukazała się na tabletach z systemem Android. Teraz firma udostępniła wersję na telefony komórkowe z systemem Android (co najmniej 4.0) oraz na iPhone (4S i nowsze), a także na iPod touch 5. generacji. Wszystkie platformy sprzętowe wykorzystują te same serwery, co pozwala na swobodne przenoszenie kolekcji i wspólną grę pomiędzy poszczególnymi wersjami.
Gra produkcji Blizzard Entertainment dostępna jest w App Store, Google Play oraz iTunes w 10 wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej, chińskiej i rosyjskiej. Choć podstawowa gra jest udostępniana bezpłatnie, wg danych iTunes do najpopularniejszych mikropłatności należy zakup pakietu kart za ok. 10 dolarów. Na początku kwietnia ukazało się również drugie płatne rozszerzenie: „Hearthstone: Czarna Góra”. Firma zapowiedziała ogłoszenie nowego raportu kwartalnego na 7 maja 2015. (PAP)
Zobacz także
PKP PLK uruchomiły dla pasażerów serwis monitorujący ruch pociągów
2015-05-26, 13:42PKP Polskie Linie Kolejowe chcą ułatwić pasażerom planowanie podróży i w tym celu uruchomiły na swojej stronie internetowej serwis umożliwiający monitorowanie w czasie rzeczywistym wszystkich połączeń kolejowych - poinformowali… Czytaj dalej »
Polacy w 2014 r. załatwili przez internet 80 mln spraw urzędowych
2015-05-26, 12:49Polacy w ub. roku załatwili przez internet 80 mln spraw urzędowych; rewolucja cyfrowa w Polsce już trwa - mówi wiceszefowa MIR Iwona Wendel. Proces ten ma dokończyć program 'Polska Cyfrowa'; zgłoszono już pierwsze projekty do tego… Czytaj dalej »
Czy kończy się "era Twittera"?
2015-05-26, 09:45Mimo znacznego wzrostu liczby miesięcznych użytkowników Twitter odnotował słabsze niż spodziewane wyniki finansowe, jeszcze bardziej wyraźne w porównaniu ze stale rosnącymi przychodami Facebooka. Eksperci ds. mediów społecznościowych… Czytaj dalej »
130 młodym badaczom wręczono stypendia START
2015-05-23, 12:3930 młodych badaczy nagrodzono w sobotę na Zamku Królewskim w Warszawie stypendiami START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Wysokość rocznego stypendium to 28 tys. zł, ale najwybitniejszym laureatom stypendia podwyższono do 36 tys. … Czytaj dalej »
Akcja "Godzina bez myszy"
2015-05-21, 08:35Twórcy stron internetowych zbyt wielką wagę przykładają do estetyki, zapominając o funkcjonalności - przekonują inicjatorzy akcji 'Godzina bez myszy', której celem jest uświadomienie internautom, jak wiele barier w sieci napotykają… Czytaj dalej »