Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane są na ponad 200 mln dolarów.
Bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” okazała się niespodziewanym hitem 2014 roku. Wg ostatniego raportu rocznego holdingu Activision Blizzard, łączne przychody z dwóch największych nowych hitów – „Hearthstone” oraz „Destiny” – sięgnęły 850 mln. Do końca stycznia 2015 w „Hearthstone” zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata.
Przychody z samego tylko „Hearthstone” nie są znane, firma nie ujawnia również nakładów na promocję, m.in. na organizację pierwszych Mistrzostw Świata „Hearthstone”, w których pula nagród wyniosła 250 tys. dolarów. Analitycy umieszczają całkowite przychody z gry w przedziale od 200 mln do 350 mln dolarów w skali roku, o rząd wielkości wyżej, niż pierwotnie szacowano. Oznaczałoby to wynik porównywalny z dotychczasowym liderem rynku kolekcjonerskich gier karcianych, „Magic: the Gathering” Wizards of the Coast.
Cyfrowa gra karciana miała swoją premierę na PC w marcu 2014. Miesiąc później udostępniono wersję na iPady, a grudniu gra ukazała się na tabletach z systemem Android. Teraz firma udostępniła wersję na telefony komórkowe z systemem Android (co najmniej 4.0) oraz na iPhone (4S i nowsze), a także na iPod touch 5. generacji. Wszystkie platformy sprzętowe wykorzystują te same serwery, co pozwala na swobodne przenoszenie kolekcji i wspólną grę pomiędzy poszczególnymi wersjami.
Gra produkcji Blizzard Entertainment dostępna jest w App Store, Google Play oraz iTunes w 10 wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej, chińskiej i rosyjskiej. Choć podstawowa gra jest udostępniana bezpłatnie, wg danych iTunes do najpopularniejszych mikropłatności należy zakup pakietu kart za ok. 10 dolarów. Na początku kwietnia ukazało się również drugie płatne rozszerzenie: „Hearthstone: Czarna Góra”. Firma zapowiedziała ogłoszenie nowego raportu kwartalnego na 7 maja 2015. (PAP)
Zobacz także
Deloitte przygotuje aplikację Łodzi ws. organizacji Expo 2022
2015-07-06, 17:31Deloitte przygotuje aplikację Łodzi do Światowego Biura Wystaw w sprawie jej starań o organizację tzw. małego Expo w 2022 r. - poinformował w poniedziałek wiceprezydent miasta Marek Cieślak. Czytaj dalej »
Słoneczny samolot wylądował na Hawajach
2015-07-03, 20:17Samolot Solar Impulse 2 napędzany energią słoneczną wylądował w piątek na Hawajach, w Kalaeloa koło Honolulu, po rekordowym 5-dniowym locie z Japonii. Maszynę pilotował 62-letni Szwajcar Andre Borschberg. Czytaj dalej »
Studenci z Łodzi zaprezentowali pojazd solarny własnego projektu
2015-07-03, 16:52Bolid o napędzie solarnym zaprezentowali w piątek studenci z Politechniki Łódzkiej, którzy w październiku chcą wziąć w nim udział w australijskim World Solar Challenge - prestiżowym konkursie pojazdów zasilanych energią słon… Czytaj dalej »
Polski grafen może zrewolucjonizować przemysł jachtowy i lotniczy
2015-07-02, 10:13Polska firma AGP, produkująca grafen o wysokiej jakości, opracuje razem z Politechniką Łódzką komponenty (systemy odsalania wody, magazynowania energii, materiały kompozytowe) mogące zrewolucjonizować produkcję jachtów i samolo… Czytaj dalej »
Internetowa akcja młodego Brytyjczyka, który chce uratować Grecję
2015-07-01, 08:03Ponad 500 tys. euro udało się zebrać w internecie w ciągu dwóch dni młodemu Brytyjczykowi za pomocą finansowania społecznościowego (crowdfundingu). Celem akcji Thoma Feeneya jest zebranie 1,6 mld euro i ocalenie Grecji od zalegania… Czytaj dalej »