Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 – dotychczasowego lidera rynku.
„Cities: Skylines” to wydany 10 marca 2015 symulator budowy miasta, często porównywany z pionierską serią „SimCity”. Tylko w ciągu pierwszej doby sprzedano ponad 250 tys. egzemplarzy nowej gry, co ustanowiło rekord sprzedaży wydawcy „Skylines”, firmy Paradox Interactive. Do 17 marca udało się podwoić ten wynik, a w miesiąc po premierze sprzedaż gry przekroczyła 1 mln kopii na komputery z systemami Windows, OS X i Linux. Gra jest dystrybuowana cyfrowo za pośrednictwem platformy Steam.
Serwisy branżowe takie jak Gamespot uznają „Cities: Skylines” za bezpośrednią konkurencję i potencjalne zagrożenie dla dotychczasowego lidera w sektorze symulatorów budowy i zarządzania miastem, serii „SimCity” należącej do Electronic Arts. Ostatnia dotychczas wydana część cyklu ukazała się w marcu 2013. Mimo znacznych trudności bezpośrednio po premierze, w ciągu pierwszego miesiąca EA sprzedała 1,6 mln egzemplarzy „SimCity”, a do lipca 2013 sprzedaż gry przekroczyła 2 mln kopii, z czego połowę sprzedano w wersji cyfrowej.
Po dwóch częściach symulatora biznesu „Cities in Motion”, „Cities: Skylines” jest trzecią grą fińskiego studia Colossal Order wydaną przez firmę Paradox Interactive z siedzibą w Sztokholmie, znaną z własnych serii „Europa Universalis” i „Crusader Kings” oraz sfinansowanej społecznościowo izometrycznej cRPG „Pillars of Eternity” opracowanej przez Obsidian Entertainment. (PAP)
Zobacz także
Koniec z uciążliwym parkowaniem. W Düsseldorfie zrobi to robot [wideo]
2014-06-24, 08:34Koniec z uciążliwymi manewrami i krzywym parkowaniem - na lotnisku w Düsseldorfie czynność tę za kierowców wykona robot. Czytaj dalej »
Zmarła Stephanie Kwolek, wynalazczyni kevlaru
2014-06-21, 09:24W wieku 90 lat zmarła w USA chemiczka polskiego pochodzenia Stephanie Kwolek, która w 1965 wraz ze swym zespołem wynalazła kevlar - wyjątkowo silne włókna, dziś stosowane m.in. w kamizelkach kuloodpornych. Czytaj dalej »
![](public/info/2014/thumb_480_0/2014-06-19_1403189581.jpg)
Gry komputerowe rozwijają kreatywność, ale jednocześnie utrudniają naukę
2014-06-19, 16:36Dzięki grom komputerowym dzieci rozwijają kreatywność i budują relacje towarzyskie. Jednocześnie trudniej im się uczyć, gdyż przyzwyczajają się do szybkich sukcesów i schematów - wynika z badania Instytutu Badań Edukacyjnych… Czytaj dalej »
PISA: dwie do czterech godzin w internecie pomaga w nauce
2014-06-17, 17:36Najlepsze wyniki uzyskują uczniowie, którzy korzystają z internetu od dwóch do czterech godzin dziennie; ci, którzy korzystają z sieci więcej lub mniej mają gorsze wyniki - wynika z badania z międzynarodowego badania umiejętności… Czytaj dalej »
20 osób w powołanej Radzie do Spraw Cyfryzacji
2014-06-17, 17:28Prawnik, działaczka na rzecz wolności i praw człowieka, a także eksperci od informatyzacji, nowych technologii, bezpieczeństwa sieci i prawa telekomunikacyjnego weszli w skład Rady do Spraw Cyfryzacji, powołanej we wtorek przez resort… Czytaj dalej »