Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 – dotychczasowego lidera rynku.
„Cities: Skylines” to wydany 10 marca 2015 symulator budowy miasta, często porównywany z pionierską serią „SimCity”. Tylko w ciągu pierwszej doby sprzedano ponad 250 tys. egzemplarzy nowej gry, co ustanowiło rekord sprzedaży wydawcy „Skylines”, firmy Paradox Interactive. Do 17 marca udało się podwoić ten wynik, a w miesiąc po premierze sprzedaż gry przekroczyła 1 mln kopii na komputery z systemami Windows, OS X i Linux. Gra jest dystrybuowana cyfrowo za pośrednictwem platformy Steam.
Serwisy branżowe takie jak Gamespot uznają „Cities: Skylines” za bezpośrednią konkurencję i potencjalne zagrożenie dla dotychczasowego lidera w sektorze symulatorów budowy i zarządzania miastem, serii „SimCity” należącej do Electronic Arts. Ostatnia dotychczas wydana część cyklu ukazała się w marcu 2013. Mimo znacznych trudności bezpośrednio po premierze, w ciągu pierwszego miesiąca EA sprzedała 1,6 mln egzemplarzy „SimCity”, a do lipca 2013 sprzedaż gry przekroczyła 2 mln kopii, z czego połowę sprzedano w wersji cyfrowej.
Po dwóch częściach symulatora biznesu „Cities in Motion”, „Cities: Skylines” jest trzecią grą fińskiego studia Colossal Order wydaną przez firmę Paradox Interactive z siedzibą w Sztokholmie, znaną z własnych serii „Europa Universalis” i „Crusader Kings” oraz sfinansowanej społecznościowo izometrycznej cRPG „Pillars of Eternity” opracowanej przez Obsidian Entertainment. (PAP)
Zobacz także
Samolot słoneczny wystartował w pierwszy lot dookoła świata
2015-03-09, 08:19Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 wystartował z Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczynając pierwszy lot dookoła świata. Celem pięciomiesięcznej podróży jest promowanie energii ze źródeł odnawialnyc… Czytaj dalej »
Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
2015-03-08, 13:55W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów… Czytaj dalej »
Sony inwestuje w rzeczywistość wirtualną
2015-03-08, 13:54Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference firma Sony zaprezentowała najnowszy prototyp Project Morpheus - gogli do rzeczywistości wirtualnej opracowanych z myślą o konsoli PlayStation 4. Produkt ma trafić na… Czytaj dalej »
We Wrocławiu zbudowano nieinwazyjny aparat wykrywający zagrożenie osteoporozą
2015-03-07, 12:15Wrocławscy wynalazcy zbudowali aparat do wykrywania u pacjenta stanu zagrożenia osteoporozą. Urządzenie firmy Bone Vitae jest nieinwazyjne i uzyskało pod koniec lutego 2015 r. znak CE, który pozwoli na jego sprzedaż w całej Unii E… Czytaj dalej »
Unreal Engine dostępny za darmo
2015-03-04, 10:24Amerykańska firma Epic Games zrezygnowała z pobierania abonamentu i opłat licencyjnych od producentów gier komputerowych korzystających z popularnego silnika Unreal Engine 4. Decyzja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony… Czytaj dalej »