Producenci reklamują "Earthcore" jako najdroższą polską grę mobilną
Elektroniczna gra karciana "Earthcore" opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne - twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.
Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej "Earthcore: Shattered Elements". Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet "Earthcore" jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.
"Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł" - wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. "Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje - jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10" - zauważa.
Prace nad "Earthcore" trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.
Wśród projektantów "Earthcore" jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak "Neuroshima Hex" i "Tezeusz: Mroczna Orbita", a także systemów RPG "Neuroshima" i "Monastyr". Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak "Magic: The Gathering" (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i "A Game of Thrones". W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.
Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft", wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w "Hearthstone" na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra "Hearthstone" należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.
Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra "BattleFiends at Sea". Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy. (PAP)
Zobacz także
Wystartowała rakieta z zaopatrzeniem dla ISS
2014-01-09, 20:41Rakieta Antares amerykańskiej firmy Orbital Sciences Corp. wystartowała w czwartek z Wallops Island w stanie Wirginia ze statkiem towarowym Cygnus, mającym dostarczyć 1360 kg sprzętu i żywności na Międzynarodową Stację Kosmiczną… Czytaj dalej »
Największy polski superkomputer pomoże w eksperymentach CERN
2014-01-09, 20:40Zasoby największego polskiego superkomputera - tworzonego w ramach projektu Centrum Informatyczne Świerk - wkrótce pomogą w przetwarzaniu danych z doświadczeń prowadzonych w Wielkim Zderzaczu Hadronów (LHC) w ośrodku CERN pod Gene… Czytaj dalej »
Udana próba nawiązania kontaktu z Międzynarodową Stacją Kosmiczną
2014-01-08, 23:05W Auli Zespołu Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim przeprowadzono udaną próbę nawiązania kontaktu z Międzynarodową Stacją Kosmiczną za pośrednictwem amatorskiej radiostacji. Czytaj dalej »
Rząd: do 2020 r. każdy Polak z dostępem do internetu co najmniej 30Mb/s
2014-01-08, 22:56Do końca 2020 roku każdy Polak będzie miał dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s w dowolnej technologii - wynika z przyjętego w środę przez rząd Narodowego Planu Szerokopasmowego. Czytaj dalej »
Najnowocześniejsze na świecie laboratorium badania łożysk w Warszawie
2014-01-08, 22:54Laboratorium badania łożysk, unikatowe w skali świata, zostało otwarte w środę w warszawskim Instytucie Lotnictwa. Będą w nim testowane łożyska używane do budowy samolotów, lokomotyw i innych dużych maszyn. Czytaj dalej »