Producenci reklamują "Earthcore" jako najdroższą polską grę mobilną
Elektroniczna gra karciana "Earthcore" opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne - twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.
Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej "Earthcore: Shattered Elements". Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet "Earthcore" jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.
"Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł" - wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. "Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje - jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10" - zauważa.
Prace nad "Earthcore" trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.
Wśród projektantów "Earthcore" jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak "Neuroshima Hex" i "Tezeusz: Mroczna Orbita", a także systemów RPG "Neuroshima" i "Monastyr". Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak "Magic: The Gathering" (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i "A Game of Thrones". W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.
Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft", wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w "Hearthstone" na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra "Hearthstone" należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.
Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra "BattleFiends at Sea". Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy. (PAP)
Zobacz także
Resort nauki sprawdzi, jak naukowcy korzystają z Horyzontu 2020
2014-10-29, 13:15Od stycznia 2015 r. resort nauki zacznie monitoring instytucji naukowych pod kątem ich aktywności w unijnym programie Horyzont 2020 i realizacji zainicjowanego przez resort 'Paktu dla Horyzontu 2020' - zapowiedziała w środę minister nauki… Czytaj dalej »
Biblioteka UMK wzbogaciła się o nowy specjalistyczny sprzęt do digitalizacji zbiorów
2014-10-27, 17:30Placówka zdobyła wysokiej klasy skanery, aparaty fotograficzne i obiektywy, stół bezcieniowy, kompletnie wyposażone stanowisko reprodukcyjne. Czytaj dalej »
Polska przystąpi do Europejskiego Obserwatorium Południowego
2014-10-27, 09:13Po wielu latach starań, Polska podpisze we wtorek umowę o przystąpieniu do Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO). Członkostwo oznacza łatwiejszy dostęp Polaków do światowej aparatury i miejsca pracy dla specjalistów sektora… Czytaj dalej »
Ekspertka: rozmawiajmy z dziećmi o prywatności w sieci
2014-10-26, 10:32Rodzice powinni rozmawiać z dziećmi o prywatności w sieci; przesyłanie swoich intymnych zdjęć obcym osobom może nieść wiele przykrych konsekwencji - od niewybrednych komentarzy, przez szantaże, po problemy w życiu dorosłym - alarmuje… Czytaj dalej »
Ekspertka: wzrosła liczba zgłoszeń o nielegalnych treściach w sieci
2014-10-26, 10:32Do końca września br. do zespołu dyżurnet.pl, do którego można zgłaszać nielegalne treści w internecie, trafiło o ponad tysiąc zgłoszeń więcej niż w całym 2013 r. Coraz więcej z nich dotyczy tzw. sekstingu. Zdaniem eksperta… Czytaj dalej »