Producenci reklamują "Earthcore" jako najdroższą polską grę mobilną
Elektroniczna gra karciana "Earthcore" opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne - twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.
Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej "Earthcore: Shattered Elements". Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet "Earthcore" jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.
"Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł" - wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. "Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje - jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10" - zauważa.
Prace nad "Earthcore" trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.
Wśród projektantów "Earthcore" jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak "Neuroshima Hex" i "Tezeusz: Mroczna Orbita", a także systemów RPG "Neuroshima" i "Monastyr". Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak "Magic: The Gathering" (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i "A Game of Thrones". W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.
Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft", wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w "Hearthstone" na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra "Hearthstone" należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.
Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra "BattleFiends at Sea". Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy. (PAP)
Zobacz także
Najpopularniejsza gra fabularna świata dostępna za darmo w sieci
2015-01-11, 13:09Firma Wizards of the Coast nieodpłatnie udostępniła na swojej stronie internetowej podstawową wersję zasad swojej flagowej gry fabularnej Dungeons & Dragons, której 5. edycja wydana została pod koniec 2014 r. To najnowsza odsłona najsilniejszej… Czytaj dalej »
Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
2015-01-10, 14:12Polskie gry „This War of Mine” oraz 'The Vanishing of Ethan Carter' („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych… Czytaj dalej »
Prototyp pojazdu Google pojawi się na drogach Północnej Kalifornii w 2015 r.
2015-01-10, 10:15Nie posiada kierownicy, drążka zmiany biegów czy pedału gazu - Google poinformował o zakończeniu prac nad prototypem w pełni autonomicznego pojazdu. Przez ostatnie miesiące pojazd testowano go na zamkniętych torach, w 2015 r. odbędą… Czytaj dalej »
W 2015 czeka nas boom na internet rzeczy
2015-01-09, 09:402015 będzie należał do internetu rzeczy oraz inteligentnych, autonomicznych urządzeń wykorzystujących sieć Wi-Fi i Bluetooth do wymiany informacji - przewidują eksperci Kickstarter. To będzie rok, w którym w projektowanie urządzeń… Czytaj dalej »
Zdaniem naukowców, 1/3 ropy musi zostać w ziemi - dla klimatu
2015-01-07, 19:27Jedna trzecia globalnych zasobów ropy, połowa gazu i ponad 80 proc. pozostałych zasobów węgla musi pozostać w ziemi, jeśli do połowy XXI w. globalne temperatury mają nie wzrosnąć więcej niż 2 st. C powyżej średniej z czasów… Czytaj dalej »