Producenci reklamują "Earthcore" jako najdroższą polską grę mobilną
Elektroniczna gra karciana "Earthcore" opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne - twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.
Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej "Earthcore: Shattered Elements". Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet "Earthcore" jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.
"Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł" - wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. "Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje - jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10" - zauważa.
Prace nad "Earthcore" trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.
Wśród projektantów "Earthcore" jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak "Neuroshima Hex" i "Tezeusz: Mroczna Orbita", a także systemów RPG "Neuroshima" i "Monastyr". Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak "Magic: The Gathering" (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i "A Game of Thrones". W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.
Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft", wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w "Hearthstone" na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra "Hearthstone" należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.
Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra "BattleFiends at Sea". Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy. (PAP)
Zobacz także
Polski grafen może zrewolucjonizować przemysł jachtowy i lotniczy
2015-07-02, 10:13Polska firma AGP, produkująca grafen o wysokiej jakości, opracuje razem z Politechniką Łódzką komponenty (systemy odsalania wody, magazynowania energii, materiały kompozytowe) mogące zrewolucjonizować produkcję jachtów i samolo… Czytaj dalej »
Internetowa akcja młodego Brytyjczyka, który chce uratować Grecję
2015-07-01, 08:03Ponad 500 tys. euro udało się zebrać w internecie w ciągu dwóch dni młodemu Brytyjczykowi za pomocą finansowania społecznościowego (crowdfundingu). Celem akcji Thoma Feeneya jest zebranie 1,6 mld euro i ocalenie Grecji od zalegania… Czytaj dalej »
Satelita Sentinel-2A już na orbicie
2015-06-23, 19:20Satelita Sentinel-2A, zdolny do wykonywania wysokiej jakości zdjęć w kolorze i podczerwieni, dzięki którym możliwe będzie np. prognozowanie plonów czy monitorowanie katastrof naturalnych, we wtorek został pomyślnie umieszczony na… Czytaj dalej »
Sąd oddalił cywilny pozew przeciw Google o "prawo do zapomnienia"
2015-06-23, 15:58Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił we wtorek pozew cywilny przeciw Google w procesie o 'prawo do zapomnienia' w internecie. Wyrok jest nieprawomocny.Pozew przeciw Google wniósł Leszek L. Domagał się ochrony swoich dóbr osobistych i nienaruszania… Czytaj dalej »
Media publiczne w epoce cyfrowej muszą nadążać za nawykami odbiorców
2015-06-19, 16:22Nadawcy nie mogą obrażać się na widzów, że rezygnują z mediów publicznych; powinni zastanowić się, dlaczego szukają alternatyw - mówił dr Roberto Suarez Candel z Europejskiej Unii Nadawców podczas piątkowej konferencji 'Media… Czytaj dalej »