Producenci reklamują "Earthcore" jako najdroższą polską grę mobilną
Elektroniczna gra karciana "Earthcore" opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne - twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.
Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej "Earthcore: Shattered Elements". Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet "Earthcore" jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.
"Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł" - wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. "Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje - jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10" - zauważa.
Prace nad "Earthcore" trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.
Wśród projektantów "Earthcore" jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak "Neuroshima Hex" i "Tezeusz: Mroczna Orbita", a także systemów RPG "Neuroshima" i "Monastyr". Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak "Magic: The Gathering" (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i "A Game of Thrones". W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.
Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft", wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w "Hearthstone" na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra "Hearthstone" należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.
Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra "BattleFiends at Sea". Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy. (PAP)
Zobacz także
46 lat od pierwszego "małego kroku" człowieka na Księżycu
2015-07-21, 17:0346 lat temu o godz. 4.56 czasu polskiego 21 lipca 1969 r. Neil Armstrong, jako pierwszy człowiek postawił stopę na Księżycu. Wraz z drugim astronautą Edwinem Aldrinem spędzili na powierzchni Srebrnego Globu ponad 21 godz., z czego 2,5… Czytaj dalej »
"Zeskanowano" dolinę Biebrzy, by pomagać przyrodzie
2015-07-16, 09:47Rozpoznanie zagrożeń dla przyrody doliny Biebrzy ma być głównym efektem zbieranych w lipcu przez Biebrzański Park Narodowy materiałów m.in. ze skaningu terenu wykonanego z samolotów. Czytaj dalej »
Sonda New Horizons odkryła łańcuchy górskie na Plutonie
2015-07-16, 08:23Zdjęcia wykonane przez sondę New Horizons, która w ub. wtorek przeleciała w pobliżu niezbadanej dotąd karłowatej planety Pluton i jej satelity Charona, zadziwiły naukowców. Widać na nich wysokie łańcuchy górskie na Plutonie i… Czytaj dalej »
Rewolucja w kubańskim parlamencie, posiedzenie relacjonowane na Twitterze
2015-07-15, 19:24Po raz pierwszy w historii kubańskiego parlamentaryzmu środowa sesja Zgromadzenia Narodowego Władzy Ludowej była relacjonowana na Twitterze. Na posiedzeniu omawiane były m.in. kwestie raportu budżetowego za 2014 rok i plany gospodarcze… Czytaj dalej »
Zlikwidowano hakerskie forum Darkode
2015-07-15, 17:20FBI i organy ścigania wielu krajów zlikwidowały Darkode, międzynarodowe forum online wykorzystywane przez cyberprzestępców - poinformował w środę amerykański resort sprawiedliwości. Dwunastu osobom powiązanym z tym forum postawiono… Czytaj dalej »