Smartfon pomoże znaleźć portfel
Polscy przedsiębiorcy pracują nad rozwiązaniem, które umożliwi zsynchronizowanie portfela ze smartfonem. Połączenie między przedmiotami umożliwi zlokalizowanie portfela za pomocą telefonu. Na realizację pomysłu zebrali ponad milion złotych w społecznościowej zbiórce na Kickstarterze.
Grupa polskich przedsiębiorców zgromadziła ponad 332 tys. dolarów (ok. 1,24 mln zł) podczas zbiórki w serwisie Kickstarter na rzecz projektu o nazwie Woolet - inteligentny portfel. Twórcy Wooleta jeszcze przed zakończeniem zbiórki nawiązali współpracę ze znaną polską firmą Gino Rossi.
Pierwotnie Polacy prosili o 15 tys. dolarów - kwota ostatecznie zebrana jest jednym z największych sukcesów w historii polskich zbiórek społecznościowych. Pieniądze będą przeznaczone na pokrycie kosztów produkcji pierwszej partii portfeli przeznaczonych na masowy rynek. Produkt ma trafić do rąk klientów w maju bieżącego roku.
Woolet opisywany jest przez twórców jako "inteligentny portfel": użytkownik może zsynchronizować go ze swoim smartfonem za pomocą specjalnej aplikacji. Jeśli portfel zbytnio "oddali się" od telefonu, właściciel zostanie poinformowany o tym przez wiadomość wysłaną na telefon. Połączenie pomiędzy przedmiotami ma również umożliwić zlokalizowanie portfela za pomocą telefonu.
Jak donosi portal Mamstartup.pl, jeszcze przed końcem zbiórki twórcy Wooleta nawiązali współpracę z firmą Gino Rossi, znanym polskim producentem obuwia i galanterii skórzanej. Wspomogą oni Gino Rossi technologią stanowiącą podstawę działania inteligentnego portfela. Tym samym obie firmy będą próbować zaistnieć na rynku technologii ubieralnych (ang. wearables), do którego zaliczają się m.in. okulary Google Glass czy smartwatches (urządzenia łączące funkcje zegarków naręcznych z niektórymi funkcjami smartfonów). Szacuje się, że rynek ten do roku 2019 ma osiągnąć wartość 50 mld dolarów. (PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »