Smartfon pomoże znaleźć portfel
Polscy przedsiębiorcy pracują nad rozwiązaniem, które umożliwi zsynchronizowanie portfela ze smartfonem. Połączenie między przedmiotami umożliwi zlokalizowanie portfela za pomocą telefonu. Na realizację pomysłu zebrali ponad milion złotych w społecznościowej zbiórce na Kickstarterze.
Grupa polskich przedsiębiorców zgromadziła ponad 332 tys. dolarów (ok. 1,24 mln zł) podczas zbiórki w serwisie Kickstarter na rzecz projektu o nazwie Woolet - inteligentny portfel. Twórcy Wooleta jeszcze przed zakończeniem zbiórki nawiązali współpracę ze znaną polską firmą Gino Rossi.
Pierwotnie Polacy prosili o 15 tys. dolarów - kwota ostatecznie zebrana jest jednym z największych sukcesów w historii polskich zbiórek społecznościowych. Pieniądze będą przeznaczone na pokrycie kosztów produkcji pierwszej partii portfeli przeznaczonych na masowy rynek. Produkt ma trafić do rąk klientów w maju bieżącego roku.
Woolet opisywany jest przez twórców jako "inteligentny portfel": użytkownik może zsynchronizować go ze swoim smartfonem za pomocą specjalnej aplikacji. Jeśli portfel zbytnio "oddali się" od telefonu, właściciel zostanie poinformowany o tym przez wiadomość wysłaną na telefon. Połączenie pomiędzy przedmiotami ma również umożliwić zlokalizowanie portfela za pomocą telefonu.
Jak donosi portal Mamstartup.pl, jeszcze przed końcem zbiórki twórcy Wooleta nawiązali współpracę z firmą Gino Rossi, znanym polskim producentem obuwia i galanterii skórzanej. Wspomogą oni Gino Rossi technologią stanowiącą podstawę działania inteligentnego portfela. Tym samym obie firmy będą próbować zaistnieć na rynku technologii ubieralnych (ang. wearables), do którego zaliczają się m.in. okulary Google Glass czy smartwatches (urządzenia łączące funkcje zegarków naręcznych z niektórymi funkcjami smartfonów). Szacuje się, że rynek ten do roku 2019 ma osiągnąć wartość 50 mld dolarów. (PAP)
Zobacz także
Bydgoska firma wydała pierwszą grę mobilną z Rockym Balboa
2016-03-24, 15:00W sklepie Apple App Store można już pobrać grę Real Boxing 2 ROCKY™. Producentem gry jest bydgoskie studio Vivid Games. Czytaj dalej »
Polacy opisali naczynia krwionośne z białkami sprzed ćwierć miliarda lat
2016-03-18, 11:37Zespół polskich naukowców odkrył, zbadał i opisał skamieniałe naczynia krwionośne z zachowanymi chemicznymi śladami białek w kościach gadów triasowych, mających prawie ćwierć miliarda lat. Wykorzystane do badań szczątki znaleziono… Czytaj dalej »
Wiceszef MR: chcemy, by w perspektywie dekady Polska była krajem startupów
2016-03-13, 20:27Zależy nam na tym, by w perspektywie najbliższej dekady Polska była postrzegana jako kraj startupów, tworzący im dobre warunki do powstawania i dynamicznego rozwoju - mówi PAP wiceszef MR Adam Hamryszczak. Na polskich uczelniach nie… Czytaj dalej »
W kwestii cyberbezpieczeństwa brakuje rozwiązań systemowych
2016-03-10, 10:53Rząd powinien bardziej zaangażować się w rozwiązywanie kwestii dot. cyberbezpieczeństwa - mówili eksperci po publikacji raportu CERT Orange Polska 2015. Wg danych Orange w polskim internecie systematycznie wzrasta liczba groźnych … Czytaj dalej »
Naukowcy z UMK stworzyli grę, która uczy i bawi
2016-02-23, 15:49Ma relaksować, bawić i uczyć. Naukowcy z toruńskiego UMK stworzyli grę terapeutyczną, która ma pomóc dzieciom mającym problem z nauką matematyki. Czytaj dalej »