"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się w tym roku i mają wykorzystywać słynne marki z katalogu Nintendo.
Produkująca gry mobilne firma DeNa przewiduje, że współpraca z Nintendo może przynieść obydwu firmom ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Firmy zdecydowały się na wspólne stworzenie serii na urządzenia mobilne wykorzystującej postaci ze słynnych gier Nintendo. Zaliczają się do nich tytuły takie jak np. „Mario Bros.”, „Pokemon” i „The Legend of Zelda”. Cytowani przez Reutera analitycy przewidują, że Nintendo może otrzymać ok. 70 proc. dochodów ze współpracy z DeNa.
„Nie rozmawialiśmy jeszcze z Nintendo o celach finansowych, ale wiemy, że w DeNa najlepiej sprzedająca się gra przyniosła ponad 3 mld jenów (ok. 25 mln dolarów) miesięcznie” – powiedział w rozmowie z Reuterem Isao Moriyasu, CEO firmy DeNa. Zapewnił, że firmy nie zamierzają się ograniczać do wykorzystania tylko jednej postaci czy tytułu należącego do Nintendo; planują stworzenie gier nawiązujących do całego katalogu japońskiego giganta. Wciąż jednak nie ujawnił żadnych szczegółów dotyczących pierwszego tytułu będącego wynikiem współpracy.
Nintendo długo wstrzymywało się z wejściem na rynek gier mobilnych, preferując swój tradycyjny model biznesowy oparty na sprzedaży konsol własnej produkcji oraz przeznaczonych wyłącznie na nie gier. Jednak poziom sprzedaży Wii U, najnowszej konsoli japońskiej firmy, wypadł znacznie poniżej oczekiwań: od premiery w listopadzie 2012 r. znalazła 9,2 mln nabywców na całym świecie – lepiej od niej sprzedają się dwie inne konsole ósmej generacji, PlayStation 4 Sony i Xbox One Microsoftu. Jej poprzedniczka, Wii, w tym samym okresie po swojej premierze sprzedała się aż w 44 mln egzemplarzy. (PAP)
Zobacz także

Rozstrzygnięto IX edycję konkursu "Popularyzator Nauki"
2014-01-29, 13:14Ks. prof. Michał Heller, prof. Ryszard Tadeusiewicz, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Polska Akademia Dzieci są wśród laureatów IX edycji konkursu 'Popularyzator nauki'. Nagrody wręczono w środę w siedzibie Polskiej… Czytaj dalej »
Studenci Politechniki Białostockiej budują kolejny łazik marsjański
2014-01-29, 13:04Łazik marsjański Hyperion 2, który skonstruują studenci Politechniki Białostockiej, w maju wystartuje w zawodach w bazie marsjańskiej na pustyni w stanie Utah w Stanach Zjednoczonych. Będzie to czwarty łazik uczelni, który weźmie… Czytaj dalej »
70 proc. internautów ma problem z oceną legalności filmu w sieci
2014-01-28, 21:21Większość Polaków (86 proc.) w ciągu ostatniego roku obejrzała film za pośrednictwem internetu - wynika z badania, którego rezultaty we wtorek zaprezentowano w resorcie kultury. Do problemów z oceną legalności udostępnionych w… Czytaj dalej »
U GIODO o tym, jak zachować prywatność w cyfrowym świecie
2014-01-28, 21:20W świecie, w którym coraz więcej informacji o nas przetwarzanych jest cyfrowo w wielkich zasobach i przy pomocy urządzeń mobilnych, prywatność można zachować, ale będzie to coraz trudniejsze - ocenił GIODO dr Wojciech Wiewióro… Czytaj dalej »
Ekspert: użytkownicy nie mają świadomości, że smartfony należy zabezpieczyć
2014-01-28, 21:18Traktujmy smartfony jak komputery - te urządzenia też powinny być zabezpieczone - mówił ekspert Piotr Konieczny na konferencji 'Prywatność w cyfrowym świecie'. Dodał, że można to zrobić np. ustalając hasło czy kod pin, a także… Czytaj dalej »