"Mario" na smartfonach przyniesie ponad 25 mln dolarów miesięcznie?
Szef japońskiej firmy DeNa przewiduje, że gry mobilne powstałe w wyniku współpracy z Nintendo mogą przynieść nawet ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Pierwsze tytuły będące efektem współpracy obu firm mają ukazać się w tym roku i mają wykorzystywać słynne marki z katalogu Nintendo.
Produkująca gry mobilne firma DeNa przewiduje, że współpraca z Nintendo może przynieść obydwu firmom ponad 25 mln dolarów zysku miesięcznie. Firmy zdecydowały się na wspólne stworzenie serii na urządzenia mobilne wykorzystującej postaci ze słynnych gier Nintendo. Zaliczają się do nich tytuły takie jak np. „Mario Bros.”, „Pokemon” i „The Legend of Zelda”. Cytowani przez Reutera analitycy przewidują, że Nintendo może otrzymać ok. 70 proc. dochodów ze współpracy z DeNa.
„Nie rozmawialiśmy jeszcze z Nintendo o celach finansowych, ale wiemy, że w DeNa najlepiej sprzedająca się gra przyniosła ponad 3 mld jenów (ok. 25 mln dolarów) miesięcznie” – powiedział w rozmowie z Reuterem Isao Moriyasu, CEO firmy DeNa. Zapewnił, że firmy nie zamierzają się ograniczać do wykorzystania tylko jednej postaci czy tytułu należącego do Nintendo; planują stworzenie gier nawiązujących do całego katalogu japońskiego giganta. Wciąż jednak nie ujawnił żadnych szczegółów dotyczących pierwszego tytułu będącego wynikiem współpracy.
Nintendo długo wstrzymywało się z wejściem na rynek gier mobilnych, preferując swój tradycyjny model biznesowy oparty na sprzedaży konsol własnej produkcji oraz przeznaczonych wyłącznie na nie gier. Jednak poziom sprzedaży Wii U, najnowszej konsoli japońskiej firmy, wypadł znacznie poniżej oczekiwań: od premiery w listopadzie 2012 r. znalazła 9,2 mln nabywców na całym świecie – lepiej od niej sprzedają się dwie inne konsole ósmej generacji, PlayStation 4 Sony i Xbox One Microsoftu. Jej poprzedniczka, Wii, w tym samym okresie po swojej premierze sprzedała się aż w 44 mln egzemplarzy. (PAP)
Zobacz także
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »
Powstał portal iSztuka z audiodeskrypcją dzieł sztuki dla niewidzących
2015-11-28, 14:46Portal internetowy iSztuka z dziełami sztuki opisanymi za pomocą audiodeskrypcji, dzięki czemu mogą z niego korzystać osoby niedowidzące i niedowidzące, opracowała Fundacja Audiodeskrypcja. Obecnie znajduje się tam 60 dzieł, a ma… Czytaj dalej »
Amazon w Polsce dzięki automatyzacji stworzył nowe miejsca pracy
2015-11-28, 11:49Amazon - amerykański gigant sprzedaży internetowej - wprowadził pierwszy w Europie i drugi na świecie w pełni zrobotyzowany system logistyczny w podwrocławskim oddziale. Dzięki tej inwestycji stworzono około 170 nowych miejsc pracy… Czytaj dalej »
Bill Gates ma powołać wielomiliardową inicjatywę energii odnawialnej
2015-11-27, 18:45Bill Gates planuje powołać największą w historii inicjatywę badawczo-rozwojową, wspierającą działania z obszaru energetyki odnawialnej i walki z globalnym ociepleniem. Fundusz ma zostać oficjalnie założony podczas pierwszego dnia… Czytaj dalej »
Gartner: Windows 10 będzie najbardziej popularnym systemem w historii
2015-11-26, 08:45Agencja prognozuje, że w ciągu roku połowa firm rozpocznie instalację Windowsa 10 na swoich urządzeniach. Siłą systemu jest możliwość instalacji na różnych platformach, praca w chmurze i synchronizacja danych - podekreślają … Czytaj dalej »