Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem jest Twitch z ponad 100 mln widzów miesięcznie.
Wraz z uruchomieniem platformy udostępniona została testowa wersja zintegrowanego z serwisem oprogramowania umożliwiającego nagrywanie rozgrywek; Plays.tv ma również współpracować z istniejącymi już programami posiadającymi tę funkcję.
W wywiadzie udzielonym serwisowi PCWorld Dennis Fong, CEO Raptr, opisał nową platformę jako „Instagram dla graczy”. Jest to próba wkroczenia na coraz ważniejszy dla społeczności graczy rynek streamingu: zalicza się do niego zarówno umieszczanie w internecie uchwyconych fragmentów rozgrywki, jak i transmitowanie gier na żywo.
O rosnącej popularności tego zjawiska może świadczyć fakt, że dwie największe konsole do gier nowej generacji – PlayStation 4 i Xbox One – posiadają funkcję rejestrowania i dzielenia się rozgrywką. Twórcy Plays.tv starają się odróżnić swoją platformę od Twitch.tv, najpopularniejszego na świecie portalu tego typu, który w 2014 r. mógł się pochwalić 100 mln unikalnych widzów miesięcznie. Twitch kojarzony jest przede wszystkim z transmisjami na żywo – Plays.tv natomiast będzie umożliwiać dzielenie się krótkimi, edytowanymi klipami. Tym samym Raptr chce wypełnić niszę okupowaną do tej pory w środowisku graczy przez serwisy typu YouTube i Vine.
Pomysł pojawił się, kiedy dziewięć miesięcy temu Raptr wprowadził do innych swoich produktów opcję rejestrowania rozgrywki. Mimo że od tego czasu użytkownicy nagrali łącznie ponad 4 mln filmików, tylko 1 proc. spośród nich został umieszczony na mediach społecznościowych za pomocą narzędzi wbudowanych w produkty. Badania rynkowe pokazały, że powodem tej dysproporcji jest niechęć graczy do umieszczania nagrań na tradycyjnych portalach społecznościowych, na których przebywają również osoby niezainteresowane grami.
Firma Raptr rozpoczęła działalność w 2007 r. jako platforma społecznościowa dla graczy. W 2013 roku wprowadziła do swojej platformy funkcję optymalizacji gier na PC, dzięki której liczba użytkowników wzrosła w ciągu pięciu miesięcy z 18 mln do 22 mln. Raptr współpracuje również blisko z firmami Intel i AMD przy optymalizacji kart graficznych. (PAP)
Zobacz także
Nowe laboratorium NCBJ przyspieszy prace nad lekami do radioterapii
2014-01-15, 18:59Najnowocześniejsze w Polsce laboratorium badań przedklinicznych do badania radiofarmaceutyków oddano do użytku w środę w Narodowym Centrum Badań Jądrowych. Umożliwi ono np. przyspieszenie prac nad nowymi lekami stosowanymi m.in. w… Czytaj dalej »
Odkryto kolejny kanion pod lodem Antarktydy
2014-01-15, 11:35Potężny rów - głębszy niż Wielki Kanion Kolorado, odkryli pod lodem Antarktydy naukowcy dzięki danym satelitarnym i radarowym. Informują o tym w 'Geological Society of America Bulletin'. Czytaj dalej »
NSA korzysta z technologii radiowej do monitorowania komputerów
2014-01-15, 10:45Amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Narodowego (NSA) wykorzystuje technologię radiową do monitorowania działalności i przepływu informacji w około stu tysiącach komputerów na całym świecie - informuje 'New York Times'. Według gazety… Czytaj dalej »
Rok 2014 pod znakiem e-edukacji i e-medycyny
2014-01-14, 16:02Rosnąca popularności e-edukacji, internetowe wizyty lekarskie i rosnąca liczba smartfonów wśród osób powyżej 55. roku życia - to globalne trendy, które według Deloitte będą dostrzegalne na rynku nowych technologii w 2014 roku. Czytaj dalej »
Krzyżackie rękopisy z kolekcji UMK dostępne w internecie
2014-01-14, 15:57Kolekcję 19 rękopisów krzyżackich ze zbiorów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika udostępniono w internecie. Konserwacja i digitalizacja cennych manuskryptów były możliwe dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Czytaj dalej »