Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem jest Twitch z ponad 100 mln widzów miesięcznie.
Wraz z uruchomieniem platformy udostępniona została testowa wersja zintegrowanego z serwisem oprogramowania umożliwiającego nagrywanie rozgrywek; Plays.tv ma również współpracować z istniejącymi już programami posiadającymi tę funkcję.
W wywiadzie udzielonym serwisowi PCWorld Dennis Fong, CEO Raptr, opisał nową platformę jako „Instagram dla graczy”. Jest to próba wkroczenia na coraz ważniejszy dla społeczności graczy rynek streamingu: zalicza się do niego zarówno umieszczanie w internecie uchwyconych fragmentów rozgrywki, jak i transmitowanie gier na żywo.
O rosnącej popularności tego zjawiska może świadczyć fakt, że dwie największe konsole do gier nowej generacji – PlayStation 4 i Xbox One – posiadają funkcję rejestrowania i dzielenia się rozgrywką. Twórcy Plays.tv starają się odróżnić swoją platformę od Twitch.tv, najpopularniejszego na świecie portalu tego typu, który w 2014 r. mógł się pochwalić 100 mln unikalnych widzów miesięcznie. Twitch kojarzony jest przede wszystkim z transmisjami na żywo – Plays.tv natomiast będzie umożliwiać dzielenie się krótkimi, edytowanymi klipami. Tym samym Raptr chce wypełnić niszę okupowaną do tej pory w środowisku graczy przez serwisy typu YouTube i Vine.
Pomysł pojawił się, kiedy dziewięć miesięcy temu Raptr wprowadził do innych swoich produktów opcję rejestrowania rozgrywki. Mimo że od tego czasu użytkownicy nagrali łącznie ponad 4 mln filmików, tylko 1 proc. spośród nich został umieszczony na mediach społecznościowych za pomocą narzędzi wbudowanych w produkty. Badania rynkowe pokazały, że powodem tej dysproporcji jest niechęć graczy do umieszczania nagrań na tradycyjnych portalach społecznościowych, na których przebywają również osoby niezainteresowane grami.
Firma Raptr rozpoczęła działalność w 2007 r. jako platforma społecznościowa dla graczy. W 2013 roku wprowadziła do swojej platformy funkcję optymalizacji gier na PC, dzięki której liczba użytkowników wzrosła w ciągu pięciu miesięcy z 18 mln do 22 mln. Raptr współpracuje również blisko z firmami Intel i AMD przy optymalizacji kart graficznych. (PAP)
Zobacz także
Kolejne sukcesy polskich niezależnych gier komputerowych
2015-01-10, 14:12Polskie gry „This War of Mine” oraz 'The Vanishing of Ethan Carter' („Zaginięcie Ethana Cartera”) znalazły się w finałach XVII edycji prestiżowego wydarzenia Independent Games Festival. To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych… Czytaj dalej »
Prototyp pojazdu Google pojawi się na drogach Północnej Kalifornii w 2015 r.
2015-01-10, 10:15Nie posiada kierownicy, drążka zmiany biegów czy pedału gazu - Google poinformował o zakończeniu prac nad prototypem w pełni autonomicznego pojazdu. Przez ostatnie miesiące pojazd testowano go na zamkniętych torach, w 2015 r. odbędą… Czytaj dalej »
W 2015 czeka nas boom na internet rzeczy
2015-01-09, 09:402015 będzie należał do internetu rzeczy oraz inteligentnych, autonomicznych urządzeń wykorzystujących sieć Wi-Fi i Bluetooth do wymiany informacji - przewidują eksperci Kickstarter. To będzie rok, w którym w projektowanie urządzeń… Czytaj dalej »
Zdaniem naukowców, 1/3 ropy musi zostać w ziemi - dla klimatu
2015-01-07, 19:27Jedna trzecia globalnych zasobów ropy, połowa gazu i ponad 80 proc. pozostałych zasobów węgla musi pozostać w ziemi, jeśli do połowy XXI w. globalne temperatury mają nie wzrosnąć więcej niż 2 st. C powyżej średniej z czasów… Czytaj dalej »
Integracja: do połowy 2015 r. wiele instytucji nie zdąży dostosować stron internetowych
2015-01-06, 19:47Mimo że zostało kilka miesięcy na dostosowanie stron internetowych do międzynarodowego standardu dostępności, wiele instytucji publicznych nie zdąży tego zrobić; o audyt stron zgłasza się kilkanaście podmiotów miesięcznie - powiedział… Czytaj dalej »