Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem jest Twitch z ponad 100 mln widzów miesięcznie.
Wraz z uruchomieniem platformy udostępniona została testowa wersja zintegrowanego z serwisem oprogramowania umożliwiającego nagrywanie rozgrywek; Plays.tv ma również współpracować z istniejącymi już programami posiadającymi tę funkcję.
W wywiadzie udzielonym serwisowi PCWorld Dennis Fong, CEO Raptr, opisał nową platformę jako „Instagram dla graczy”. Jest to próba wkroczenia na coraz ważniejszy dla społeczności graczy rynek streamingu: zalicza się do niego zarówno umieszczanie w internecie uchwyconych fragmentów rozgrywki, jak i transmitowanie gier na żywo.
O rosnącej popularności tego zjawiska może świadczyć fakt, że dwie największe konsole do gier nowej generacji – PlayStation 4 i Xbox One – posiadają funkcję rejestrowania i dzielenia się rozgrywką. Twórcy Plays.tv starają się odróżnić swoją platformę od Twitch.tv, najpopularniejszego na świecie portalu tego typu, który w 2014 r. mógł się pochwalić 100 mln unikalnych widzów miesięcznie. Twitch kojarzony jest przede wszystkim z transmisjami na żywo – Plays.tv natomiast będzie umożliwiać dzielenie się krótkimi, edytowanymi klipami. Tym samym Raptr chce wypełnić niszę okupowaną do tej pory w środowisku graczy przez serwisy typu YouTube i Vine.
Pomysł pojawił się, kiedy dziewięć miesięcy temu Raptr wprowadził do innych swoich produktów opcję rejestrowania rozgrywki. Mimo że od tego czasu użytkownicy nagrali łącznie ponad 4 mln filmików, tylko 1 proc. spośród nich został umieszczony na mediach społecznościowych za pomocą narzędzi wbudowanych w produkty. Badania rynkowe pokazały, że powodem tej dysproporcji jest niechęć graczy do umieszczania nagrań na tradycyjnych portalach społecznościowych, na których przebywają również osoby niezainteresowane grami.
Firma Raptr rozpoczęła działalność w 2007 r. jako platforma społecznościowa dla graczy. W 2013 roku wprowadziła do swojej platformy funkcję optymalizacji gier na PC, dzięki której liczba użytkowników wzrosła w ciągu pięciu miesięcy z 18 mln do 22 mln. Raptr współpracuje również blisko z firmami Intel i AMD przy optymalizacji kart graficznych. (PAP)
Zobacz także
Zaprezentowano dysk Blu-ray, który przechowa dane przez 2 tys. lat
2015-02-11, 13:05Firma Verbatim zaprezentowała nowy dysk optyczny Blu-ray o pojemności 100 GB, który jej zdaniem ma przechowywać dane przez 2 tys. lat. Nowy M-DISC ma być dostępny w sprzedaży pod koniec lutego i stanowić alternatywę dla przechowywania… Czytaj dalej »
Szef Apple: smartwatch zmobilizuje do aktywności fizycznej
2015-02-11, 10:01Szef koncernu Apple Tim Cook zapowiedział, że debiutujący na rynku smartwatch będzie motywował użytkowników do zwiększenia aktywności fizycznej. W przypadku zbyt długiego siedzenia urządzenie przypomni o konieczności wstania i… Czytaj dalej »
Statek transportowy Dragon powrócił na Ziemię
2015-02-11, 09:09Prywatny statek kosmiczny Dragon powrócił z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) na Ziemię. Jak poinformowała we wtorek czasu lokalnego amerykańska agencja kosmiczna NASA, Dragon wylądował z pomocą spadochronu na Pacyfiku, w pobliżu… Czytaj dalej »
Festiwal filmów kręconych z dronów [wideo]
2015-02-10, 20:05W Nowym Jorku odbywa się I Festiwal Filmów Kręconych z Dronów. Czytaj dalej »
Szefowa UKE: rozpoczęła się aukcja częstotliwości LTE
2015-02-10, 10:21We wtorek rozpoczęła się aukcja częstotliwości superszybkiego internetu LTE - poinformowała PAP szefowa UKE Magdalena Gaj. W licytacji uczestniczy sześciu operatorów: Orange Polska, P4 (Play), Hubb Investments, T-Mobile Polska, Polkomtel… Czytaj dalej »