Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem jest Twitch z ponad 100 mln widzów miesięcznie.
Wraz z uruchomieniem platformy udostępniona została testowa wersja zintegrowanego z serwisem oprogramowania umożliwiającego nagrywanie rozgrywek; Plays.tv ma również współpracować z istniejącymi już programami posiadającymi tę funkcję.
W wywiadzie udzielonym serwisowi PCWorld Dennis Fong, CEO Raptr, opisał nową platformę jako „Instagram dla graczy”. Jest to próba wkroczenia na coraz ważniejszy dla społeczności graczy rynek streamingu: zalicza się do niego zarówno umieszczanie w internecie uchwyconych fragmentów rozgrywki, jak i transmitowanie gier na żywo.
O rosnącej popularności tego zjawiska może świadczyć fakt, że dwie największe konsole do gier nowej generacji – PlayStation 4 i Xbox One – posiadają funkcję rejestrowania i dzielenia się rozgrywką. Twórcy Plays.tv starają się odróżnić swoją platformę od Twitch.tv, najpopularniejszego na świecie portalu tego typu, który w 2014 r. mógł się pochwalić 100 mln unikalnych widzów miesięcznie. Twitch kojarzony jest przede wszystkim z transmisjami na żywo – Plays.tv natomiast będzie umożliwiać dzielenie się krótkimi, edytowanymi klipami. Tym samym Raptr chce wypełnić niszę okupowaną do tej pory w środowisku graczy przez serwisy typu YouTube i Vine.
Pomysł pojawił się, kiedy dziewięć miesięcy temu Raptr wprowadził do innych swoich produktów opcję rejestrowania rozgrywki. Mimo że od tego czasu użytkownicy nagrali łącznie ponad 4 mln filmików, tylko 1 proc. spośród nich został umieszczony na mediach społecznościowych za pomocą narzędzi wbudowanych w produkty. Badania rynkowe pokazały, że powodem tej dysproporcji jest niechęć graczy do umieszczania nagrań na tradycyjnych portalach społecznościowych, na których przebywają również osoby niezainteresowane grami.
Firma Raptr rozpoczęła działalność w 2007 r. jako platforma społecznościowa dla graczy. W 2013 roku wprowadziła do swojej platformy funkcję optymalizacji gier na PC, dzięki której liczba użytkowników wzrosła w ciągu pięciu miesięcy z 18 mln do 22 mln. Raptr współpracuje również blisko z firmami Intel i AMD przy optymalizacji kart graficznych. (PAP)
Zobacz także
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »
Szef Tesli: przyszłość motoryzacji należy do autonomicznych samochodów
2015-03-19, 18:40Szef Tesli Elon Musk uważa, że przyszłość motoryzacji należy do samochodów autonomicznych, a za około 20 lat ludzie mogą otrzymać zakaz prowadzenia pojazdów poruszających się po drogach. W jego ocenie człowiek stanowi za duże… Czytaj dalej »
Eksperci: internet rzeczy to duża szansa, ale niesie pewne zagrożenia
2015-03-19, 14:59Internet rzeczy, oprócz wielu udogodnień w życiu codziennym czy przemyśle, niesie za sobą pewne zagrożenia - przekonywali uczestnicy konferencji Cisco Forum w Zakopanem. Czytaj dalej »
Bieg przez pustynię, fizyka w kuchni i pomoc trzmielom - na TEDx w Warszawie
2015-03-18, 17:14Czego może nauczyć maraton przez pustynię? Czy człowiek z tabletem jest prawdziwie kreatywny? Jak w zwykłej kuchni obudzić w sobie fizyka? - to niektóre z tematów środowej konferencji TEDx, zorganizowanej w Warszawie pod hasłem 'The… Czytaj dalej »
Oculus Rift jednak nie w tym roku?
2015-03-18, 10:14Technologia rzeczywistości wirtualnej znalazła się w centrum zainteresowania liderów branży komputerowej. Tymczasem data premiery komercyjnej wersji gogli do wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift może ulec opóźnieniu - wynika z wypowiedzi… Czytaj dalej »