Raptr uruchamia „Instragram dla graczy”
Amerykańska firma Raptr uruchomiła platformę Plays.tv, skierowaną do graczy chcących dzielić się krótkimi nagraniami z rozgrywek. To próba wejścia na coraz ważniejszy dla graczy rynek streamingu, którego niekwestionowanym liderem jest Twitch z ponad 100 mln widzów miesięcznie.
Wraz z uruchomieniem platformy udostępniona została testowa wersja zintegrowanego z serwisem oprogramowania umożliwiającego nagrywanie rozgrywek; Plays.tv ma również współpracować z istniejącymi już programami posiadającymi tę funkcję.
W wywiadzie udzielonym serwisowi PCWorld Dennis Fong, CEO Raptr, opisał nową platformę jako „Instagram dla graczy”. Jest to próba wkroczenia na coraz ważniejszy dla społeczności graczy rynek streamingu: zalicza się do niego zarówno umieszczanie w internecie uchwyconych fragmentów rozgrywki, jak i transmitowanie gier na żywo.
O rosnącej popularności tego zjawiska może świadczyć fakt, że dwie największe konsole do gier nowej generacji – PlayStation 4 i Xbox One – posiadają funkcję rejestrowania i dzielenia się rozgrywką. Twórcy Plays.tv starają się odróżnić swoją platformę od Twitch.tv, najpopularniejszego na świecie portalu tego typu, który w 2014 r. mógł się pochwalić 100 mln unikalnych widzów miesięcznie. Twitch kojarzony jest przede wszystkim z transmisjami na żywo – Plays.tv natomiast będzie umożliwiać dzielenie się krótkimi, edytowanymi klipami. Tym samym Raptr chce wypełnić niszę okupowaną do tej pory w środowisku graczy przez serwisy typu YouTube i Vine.
Pomysł pojawił się, kiedy dziewięć miesięcy temu Raptr wprowadził do innych swoich produktów opcję rejestrowania rozgrywki. Mimo że od tego czasu użytkownicy nagrali łącznie ponad 4 mln filmików, tylko 1 proc. spośród nich został umieszczony na mediach społecznościowych za pomocą narzędzi wbudowanych w produkty. Badania rynkowe pokazały, że powodem tej dysproporcji jest niechęć graczy do umieszczania nagrań na tradycyjnych portalach społecznościowych, na których przebywają również osoby niezainteresowane grami.
Firma Raptr rozpoczęła działalność w 2007 r. jako platforma społecznościowa dla graczy. W 2013 roku wprowadziła do swojej platformy funkcję optymalizacji gier na PC, dzięki której liczba użytkowników wzrosła w ciągu pięciu miesięcy z 18 mln do 22 mln. Raptr współpracuje również blisko z firmami Intel i AMD przy optymalizacji kart graficznych. (PAP)
Zobacz także
Skuteczna szczepionka na ebolę
2015-07-31, 17:36Wstępne wyniki badań sugerują, że naukowcom udało się stworzyć skuteczną szczepionkę przeciwko śmiertelnie groźnej gorączce krwotocznej powodowanej przez wirusa Ebola - informuje pismo 'Lancet'. Może to zmienić sposób walki… Czytaj dalej »
Lasery jak z "Gwiezdnych wojen" w służbie nauki
2015-07-30, 11:11Wskaźnik laserowy czy odtwarzacz płyt DVD to tylko niektóre zastosowania laserów. O laserach mocniejszych niż wszystkie elektrownie świata i o eksperymentach, które wyglądają jak sceny z 'Gwiezdnych wojen' mówią PAP badacze z Instytutu… Czytaj dalej »
Na rynek wchodzi nowy system operacyjny Microsoft – Windows 10 [wideo]
2015-07-29, 09:42Najnowszy system operacyjny koncernu Microsoft, Windows 10, zadebiutował w środę na światowych rynkach. Jako pierwszy system firmy jest przeznaczony dla wszystkich urządzeń: od komputerów po smartfony - powiedział PAP Marcin Klimowski… Czytaj dalej »
UE rozważa wspólne przepisy dotyczące Ubera i podobnych usług
2015-07-29, 08:04Bruksela zastanawia się, czy i jak uregulować na szczeblu unijnym usługi należące do sektora 'ekonomii dzielenia się ', jak np. Uber. Wstępne odpowiedzi w tej sprawie ma zawierać strategia rynku wewnętrznego, nad którą pracuje komisarz… Czytaj dalej »
Eksperci: jakość polskiej elektroniki może być konkurencją dla chińskiej
2015-07-28, 19:54Wysoka jakość produkowanej w Polsce elektroniki może być czynnikiem dającym polskim firmom przewagę nad silną konkurencją z Chin - oceniają eksperci.'Wyroby polskich firm są rzeczywiście wysokiej jakości, spełniają wyśrubowane… Czytaj dalej »