Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
30 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza wykorzystać je w działającym od stycznia PlayStation Now.
W opublikowanym oświadczeniu serwis OnLive informuje, że „ważne elementy” tej usługi zostały zakupione przez Sony. Japońska korporacja nie jest jednak zainteresowana wspieraniem dalszego działania OnLive – stąd decyzja o zamknięciu serwisu.
Przez ostatni miesiąc działalności OnLive dostępny będzie dla użytkowników za darmo. Po 30 kwietnia z serwerów zostaną usunięte wszystkie konta użytkowników oraz powiązane z nimi dane: zapisane stany gier, osiągnięcia oraz dane kart kredytowych. Wszystkie gry zakupione za pośrednictwem OnLive w popularnym serwisie Steam wciąż będą tam dostępne.
OnLive rozpoczął swoją działalność w 2010 roku. Dwa lata później firma zmuszona była ogłosić bankructwo. W wyniku restrukturyzacji majątek OnLive został przejęty przez nowo utworzoną OL2 Inc. – w wydanym oświadczeniu firma przyznaje, że problemy finansowe przełożyły się na jej negatywny obraz u odbiorców. Mimo działania usługi OnLive była ona często błędnie postrzegana jako już zlikwidowana.
Do upadku firmy przyczynił się również spadek zainteresowania technologiami związanymi z graniem w chmurze. „W 2012 Sony zakupiło Gaikai za 380 mln dolarów i uważaliśmy, że jesteśmy warci co najmniej tyle, lecz nie sądziliśmy, że zamrze szum wokół technologii i w związku z tym wokół grania w chmurze narośnie uczucie rozczarowania i sceptycyzmu” - napisano w oświadczeniu.
Firma przyznaje, że nie była w stanie znaleźć kupca na serwis OnLive. Opracowane w czasie jego istnienia technologie będą teraz wykorzystywane przez Sony. (PAP)
Zobacz także
Słynna zawodniczka e-sportowa rezygnuje z gry w "StarCraft II"
2015-02-07, 14:45Popularna kanadyjska zawodniczka e-sportowa Sasha 'Scarlett' Hostyn ogłosiła zamiar wycofania się z profesjonalnej gry w 'StarCraft II' na rzecz 'Dota 2'. Straciłam zainteresowanie tą grą - mówi dziennikowi 'The Guardian'. Czytaj dalej »
Wchodzi w życie ustawa o Polskiej Agencji Kosmicznej
2015-02-07, 12:29Badanie przestrzeni kosmicznej i wykorzystywanie wyników tych badań dla rozwijania technologii kosmicznych, a także dla celów naukowych, przemysłowych, obronnych i bezpieczeństwa państwa ma umożliwić wchodząca w sobotę w życie… Czytaj dalej »
Prawdziwie zielony prąd wprost z rośliny
2015-02-07, 10:17Rośliny mogą się okazać niewielkimi elektrowniami, z których można uzyskiwać prąd. Polscy naukowcy chcą go wydobyć za pomocą nanocząstek i przyczepionej do liścia przezroczystej elektrody. Jako pierwsze prąd dostarczą tytoń… Czytaj dalej »
Halicki: przełamaliśmy impas w zapewnieniu dostępu do szybkiego internetu
2015-02-05, 18:17Przełamaliśmy impas w zapewnieniu Polakom dostępu do szybkiego internetu - mówił szef MAC Andrzej Halicki, podsumowując dotychczasowe postępy w budowie sieci szerokopasmowych. Dotąd powstało ich ponad 17 tys. km, a do końca trzeciego… Czytaj dalej »
Nowy mikrokomputer Raspberry Pi ma szybszy procesor i więcej pamięci
2015-02-03, 11:01Brytyjska fundacja Raspberry zaprezentowała nowy mikrokomputer, który według zapowiedzi producenta będzie sześciokrotnie szybszy od poprzednika, utrzymując jego cenę. Raspberry Pi 2 Model B ma obsługiwać także najnowszy system Microsoftu… Czytaj dalej »