Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
30 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza wykorzystać je w działającym od stycznia PlayStation Now.
W opublikowanym oświadczeniu serwis OnLive informuje, że „ważne elementy” tej usługi zostały zakupione przez Sony. Japońska korporacja nie jest jednak zainteresowana wspieraniem dalszego działania OnLive – stąd decyzja o zamknięciu serwisu.
Przez ostatni miesiąc działalności OnLive dostępny będzie dla użytkowników za darmo. Po 30 kwietnia z serwerów zostaną usunięte wszystkie konta użytkowników oraz powiązane z nimi dane: zapisane stany gier, osiągnięcia oraz dane kart kredytowych. Wszystkie gry zakupione za pośrednictwem OnLive w popularnym serwisie Steam wciąż będą tam dostępne.
OnLive rozpoczął swoją działalność w 2010 roku. Dwa lata później firma zmuszona była ogłosić bankructwo. W wyniku restrukturyzacji majątek OnLive został przejęty przez nowo utworzoną OL2 Inc. – w wydanym oświadczeniu firma przyznaje, że problemy finansowe przełożyły się na jej negatywny obraz u odbiorców. Mimo działania usługi OnLive była ona często błędnie postrzegana jako już zlikwidowana.
Do upadku firmy przyczynił się również spadek zainteresowania technologiami związanymi z graniem w chmurze. „W 2012 Sony zakupiło Gaikai za 380 mln dolarów i uważaliśmy, że jesteśmy warci co najmniej tyle, lecz nie sądziliśmy, że zamrze szum wokół technologii i w związku z tym wokół grania w chmurze narośnie uczucie rozczarowania i sceptycyzmu” - napisano w oświadczeniu.
Firma przyznaje, że nie była w stanie znaleźć kupca na serwis OnLive. Opracowane w czasie jego istnienia technologie będą teraz wykorzystywane przez Sony. (PAP)
Zobacz także
Chiny rozwijają rodzimy cloud computing z troski o bezpieczeństwo
2015-11-03, 09:33Chińskie inwestycje w rozwój chmur obliczeniowych wynikają przede wszystkim z troski o bezpieczeństwo danych. Chiny są dużym krajem i powinny mieć własne oprogramowanie - powiedział PAP wicedyrektor Centrum Cloud Computing (CCC) Chińskiej… Czytaj dalej »
Zatrzymania ws. ataku cybernetycznego na dostawcę internetu
2015-10-31, 09:01Brytyjska policja podała w piątek o zatrzymaniu w Londynie drugiego nastolatka podejrzewanego o atak cybernetyczny na dostawcę szerokopasmowego internetu TalkTalk. Na początku tygodnia w Irlandii Płn. aresztowano 15-latka podejrzewanego… Czytaj dalej »
GUS: ponad trzy czwarte gospodarstw domowych ma dostęp do internetu
2015-10-31, 08:58W 2015 r. w 77,9 proc. gospodarstw domowych był przynajmniej jeden komputer. Dostęp do internetu w 2015 r. miało 75,8 proc. gospodarstw domowych, w tym 71 proc. do internetu szerokopasmowego - podał we wtorek Główny Urząd Statystyc… Czytaj dalej »
Chińskie fabryki zastępują robotników robotami
2015-10-31, 08:54Na zagranicznych rynkach słabnie popyt na chińskie towary, m.in. w związku z rosnącymi kosztami produkcji. Miasto Dongguan, gdzie powstaje 18 proc. sprzedawanych na świecie smartfonów, znalazło rozwiązanie: zastąpić pracowników… Czytaj dalej »
TNS Polska: co trzeci Polak korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu
2015-10-29, 15:54Co trzeci Polak (36 proc.) korzysta z sieci rzadziej niż raz w tygodniu a 90 proc. z tych osób nie planuje w najbliższych miesiącach podjąć próby skorzystania z sieci - wynika z badania TNS Polska 'Wykluczeni Cyfrowo'. Czytaj dalej »