Sony wykupiło serwis OnLive i zamyka go
30 kwietnia zakończy działalność serwis OnLive, który umożliwia użytkownikom korzystanie z gier w chmurze, bez konieczności instalowania na komputerze. Technologie wypracowane przez OnLive zostały wykupione przez Sony, które zamierza wykorzystać je w działającym od stycznia PlayStation Now.
W opublikowanym oświadczeniu serwis OnLive informuje, że „ważne elementy” tej usługi zostały zakupione przez Sony. Japońska korporacja nie jest jednak zainteresowana wspieraniem dalszego działania OnLive – stąd decyzja o zamknięciu serwisu.
Przez ostatni miesiąc działalności OnLive dostępny będzie dla użytkowników za darmo. Po 30 kwietnia z serwerów zostaną usunięte wszystkie konta użytkowników oraz powiązane z nimi dane: zapisane stany gier, osiągnięcia oraz dane kart kredytowych. Wszystkie gry zakupione za pośrednictwem OnLive w popularnym serwisie Steam wciąż będą tam dostępne.
OnLive rozpoczął swoją działalność w 2010 roku. Dwa lata później firma zmuszona była ogłosić bankructwo. W wyniku restrukturyzacji majątek OnLive został przejęty przez nowo utworzoną OL2 Inc. – w wydanym oświadczeniu firma przyznaje, że problemy finansowe przełożyły się na jej negatywny obraz u odbiorców. Mimo działania usługi OnLive była ona często błędnie postrzegana jako już zlikwidowana.
Do upadku firmy przyczynił się również spadek zainteresowania technologiami związanymi z graniem w chmurze. „W 2012 Sony zakupiło Gaikai za 380 mln dolarów i uważaliśmy, że jesteśmy warci co najmniej tyle, lecz nie sądziliśmy, że zamrze szum wokół technologii i w związku z tym wokół grania w chmurze narośnie uczucie rozczarowania i sceptycyzmu” - napisano w oświadczeniu.
Firma przyznaje, że nie była w stanie znaleźć kupca na serwis OnLive. Opracowane w czasie jego istnienia technologie będą teraz wykorzystywane przez Sony. (PAP)
Zobacz także
GfK: Smart House interesuje konsumentów bardziej niż technologie ubieralne
2015-11-29, 11:09Połowa konsumentów oczekuje, że inteligentne domy zmienią ich życie na przestrzeni kilku najbliższych lat, podczas gdy jedynie 1/3 zainteresowana jest technologiami ubieralnymi - informuje w listopadowym raporcie agencja GfK. Czytaj dalej »
Powstał portal iSztuka z audiodeskrypcją dzieł sztuki dla niewidzących
2015-11-28, 14:46Portal internetowy iSztuka z dziełami sztuki opisanymi za pomocą audiodeskrypcji, dzięki czemu mogą z niego korzystać osoby niedowidzące i niedowidzące, opracowała Fundacja Audiodeskrypcja. Obecnie znajduje się tam 60 dzieł, a ma… Czytaj dalej »
Amazon w Polsce dzięki automatyzacji stworzył nowe miejsca pracy
2015-11-28, 11:49Amazon - amerykański gigant sprzedaży internetowej - wprowadził pierwszy w Europie i drugi na świecie w pełni zrobotyzowany system logistyczny w podwrocławskim oddziale. Dzięki tej inwestycji stworzono około 170 nowych miejsc pracy… Czytaj dalej »
Bill Gates ma powołać wielomiliardową inicjatywę energii odnawialnej
2015-11-27, 18:45Bill Gates planuje powołać największą w historii inicjatywę badawczo-rozwojową, wspierającą działania z obszaru energetyki odnawialnej i walki z globalnym ociepleniem. Fundusz ma zostać oficjalnie założony podczas pierwszego dnia… Czytaj dalej »
Gartner: Windows 10 będzie najbardziej popularnym systemem w historii
2015-11-26, 08:45Agencja prognozuje, że w ciągu roku połowa firm rozpocznie instalację Windowsa 10 na swoich urządzeniach. Siłą systemu jest możliwość instalacji na różnych platformach, praca w chmurze i synchronizacja danych - podekreślają … Czytaj dalej »