Prezes Google'a zapowiada dalsze prace na inteligentnymi okularami
Prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił w wywiadzie dla amerykańskiego dziennika "Wall Street Journal", że koncern nie rezygnuje z projektu inteligentnych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż Google Glass pierwszej generacji.
Schmidt podkreślił, że inteligentne okulary pozostają "dużą i fundamentalną platformą dla Google'a". Wytłumaczył także, że decyzja o zakończeniu sprzedaży pierwszego modelu daje szanse koncernowi na "przygotowanie (produktu) dla użytkowników".
W styczniu br. amerykański koncern zamknął projekt Explorer, w ramach którego twórcy oprogramowania komputerowego mogli kupować inteligentne okulary za cenę 1,5 tys. dolarów. Przedstawiciele Google'a zapewniali wtedy, że wyciągnęli wnioski z projektu, dzięki czemu są bardziej świadomi potrzeb rynku i konsumentów. Nie podano jednak żadnych szczegółów dotyczących okularów drugiej generacji.
Media technologiczne podają, że pieczę nad nowym projektem sprawuje Tony Fadell, który uznawany jest za ojca sukcesu odtwarzacza muzyki cyfrowej koncernu Apple - iPoda.
Google Glass zostały entuzjastycznie przyjęte przez użytkowników, kiedy pojawiły się na rynku w 2013 roku. Umożliwiały m.in. otrzymywanie informacji z internetu, robienie zdjęć i filmów wideo, a także ułatwiały nawigację. Jednak później zwracano uwagę, że Google nie spełnia obietnic i nie rozwija projektu.
Poza koncernem Google również inne firmy próbowały wprowadzić na rynek podobne produkty. W styczniu br. Sony zaprezentowało model przeznaczony dla programistów - SmartEyeglass, które kosztują 840 dolarów.
Z badań firmy analitycznej IDC wynika, że światowy rynek zbytu na produkty takie jak inteligentne okulary, zegarki czy opaski do monitorowania aktywności będzie się w najbliższych latach dynamicznie rozwijał - w 2018 roku do sprzedaży ma trafić około 100 mln takich urządzeń, to sześciokrotnie więcej niż w 2014 roku.(PAP)
Zobacz także
Smart City w wydaniu obywatelskim - oddolne inicjatywy i otwarte technologie
2015-03-23, 14:24Przyszłość miast leży w lokalnych, oddolnych działaniach mieszkańców rozumiejących i wykorzystujących technologię dla swoich celów - twierdzi Adam Greenfield z London School of Economics. 'Wizja inteligentnego miasta, którą sprzedają… Czytaj dalej »
Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
2015-03-20, 12:59Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki… Czytaj dalej »
Amazon uzyskał zgodę na testowanie dronów w celach komercyjnych
2015-03-20, 09:08Firma sprzedaży wysyłkowej Amazon uzyskała od władz amerykańskich zezwolenie na testowanie samolotów bezzałogowych, które docelowo mają być wykorzystywane do szybkiego dostarczania przesyłek do odbiorców. Czytaj dalej »
„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
2015-03-20, 08:08W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie - podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”. Czytaj dalej »
Google Play wprowadza kategorie wiekowe
2015-03-19, 19:42Google Play zrezygnowało z własnego systemu klasyfikacji gier i aplikacji na system Android na rzecz regionalnych kategorii wiekowych nadawanych m.in. przez PEGI i ESRB. Zmienił się również proces kontroli nad klasyfikacją udostępnianych… Czytaj dalej »