Prezes Google'a zapowiada dalsze prace na inteligentnymi okularami
Prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił w wywiadzie dla amerykańskiego dziennika "Wall Street Journal", że koncern nie rezygnuje z projektu inteligentnych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż Google Glass pierwszej generacji.
Schmidt podkreślił, że inteligentne okulary pozostają "dużą i fundamentalną platformą dla Google'a". Wytłumaczył także, że decyzja o zakończeniu sprzedaży pierwszego modelu daje szanse koncernowi na "przygotowanie (produktu) dla użytkowników".
W styczniu br. amerykański koncern zamknął projekt Explorer, w ramach którego twórcy oprogramowania komputerowego mogli kupować inteligentne okulary za cenę 1,5 tys. dolarów. Przedstawiciele Google'a zapewniali wtedy, że wyciągnęli wnioski z projektu, dzięki czemu są bardziej świadomi potrzeb rynku i konsumentów. Nie podano jednak żadnych szczegółów dotyczących okularów drugiej generacji.
Media technologiczne podają, że pieczę nad nowym projektem sprawuje Tony Fadell, który uznawany jest za ojca sukcesu odtwarzacza muzyki cyfrowej koncernu Apple - iPoda.
Google Glass zostały entuzjastycznie przyjęte przez użytkowników, kiedy pojawiły się na rynku w 2013 roku. Umożliwiały m.in. otrzymywanie informacji z internetu, robienie zdjęć i filmów wideo, a także ułatwiały nawigację. Jednak później zwracano uwagę, że Google nie spełnia obietnic i nie rozwija projektu.
Poza koncernem Google również inne firmy próbowały wprowadzić na rynek podobne produkty. W styczniu br. Sony zaprezentowało model przeznaczony dla programistów - SmartEyeglass, które kosztują 840 dolarów.
Z badań firmy analitycznej IDC wynika, że światowy rynek zbytu na produkty takie jak inteligentne okulary, zegarki czy opaski do monitorowania aktywności będzie się w najbliższych latach dynamicznie rozwijał - w 2018 roku do sprzedaży ma trafić około 100 mln takich urządzeń, to sześciokrotnie więcej niż w 2014 roku.(PAP)
Zobacz także
Cyfrowa karcianka „Hearthstone” trafia na smartfony
2015-04-16, 08:08Internetowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft” w rok od premiery doczekała się wersji na telefony komórkowe. Dotychczasowa liczba graczy „HS” przekracza 25 mln osób, a przychody w pierwszym roku kalendarzowym szacowane… Czytaj dalej »
Sprzedaż „Cities: Skylines” zagraża pozycji „SimCity”
2015-04-16, 08:07W miesiąc po premierze sprzedano ponad 1 mln kopii gry komputerowej „Cities: Skylines”, tym samym zbliżając się do wyników konkurencyjnego „SimCity” Electronic Arts z 2013 - dotychczasowego lidera rynku. Czytaj dalej »
Superkomputer IBM znajdzie zastosowanie w służbie zdrowia
2015-04-15, 11:01Amerykański koncern informatyczny IBM planuje wykorzystać moce obliczeniowe superkomputera Watson do analizowania danych zbieranych m.in. przez mobilne aplikacje zdrowotne. Dzięki temu naukowcy zyskają nowe narzędzie do prewencji i walki… Czytaj dalej »
Internet Rzeczy 2015-2020 - prognozy rynkowe
2015-04-14, 08:59Business Insider Intelligence przygotował prognozy dotyczące Internetu Rzeczy na najbliższe pięć lat. Już w 2016 r. stanie się on największym rynkiem branży IT wartym ponad 200 miliardów dolarów, generując rocznie dziesiątki tysięcy… Czytaj dalej »
Korzystanie z dronów w celach komercyjnych tylko po zdaniu egzaminu
2015-04-12, 10:09Osoby, które będą chciały wykorzystywać drony w celach komercyjnych będą musiały przejść szkolenie lotnicze i zdać egzamin - wynika z przygotowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) projektów nowelizacji dwóch rozporządzeń… Czytaj dalej »