Wzrost zysków ze sprzedaży cyfrowej muzyki; spadek wpływów z CD
Po raz pierwszy roczne zyski serwisów oferujących streaming muzyki przerosły w USA wpływy ze sprzedaży płyt CD - wynika z raportu amerykańskiego zrzeszenia wydawców muzycznych (RIAA). W 2014 r. wartość sprzedaży cyfrowej muzyki wyniosła 1,87 mld dolarów.
Taki wynik stanowi wzrost względem poprzedniego roku o 29 proc. Jednocześnie w skali rok do roku sprzedaż płyt CD spadła o 12,7 proc., osiągając w 2014 r. poziom 1,85 mld dolarów.
RIAA wylicza, że w USA liczba wykupionych abonamentów w różnych usługach streamingowych wzrosła od 2013 r. o 26 proc., sięgając w 2014 r. liczbę 7,7 mln.
"Wzrost dochodów był napędzany przez stabilny rozwój wszystkich komponentów (biznesu). Serwisy płatnych subskrypcji wzrosły rok do roku o 25 proc. do poziomu 799 mln dolarów. Dochody z serwisów na żądanie (on-demand) finansowanych z reklam wzrosły o 34 proc. do 295 mln dolarów, a dystrybucje SoundExchange (organizacji non-profit zajmującej się pobieraniem i przekazywaniem tantiem) wzrosły o 31 proc. do 773 mln dolarów" - podało RIAA.
Mimo to zyski ze sprzedaży konwencjonalnych nośników takich jak płyty winylowe, CD, DVD są nadal wyższe w USA od tych generowanych przez serwisy udostępniające cyfrową muzykę. Całościowy udział tych usług w zyskach całej branży muzycznej wyniósł w zeszłym roku ok 27 proc.
Najbardziej znanymi serwisami streamingowymi są Spotify, Rhapsody czy Rdio. (PAP)
Zobacz także

Samolot słoneczny wystartował w pierwszy lot dookoła świata
2015-03-09, 08:19Samolot o napędzie słonecznym Solar Impulse 2 wystartował z Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczynając pierwszy lot dookoła świata. Celem pięciomiesięcznej podróży jest promowanie energii ze źródeł odnawialnyc… Czytaj dalej »
Eksperci: w tym roku ponad 60 proc. Polaków będzie miało smartfona
2015-03-08, 13:55W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln smartfonów, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów… Czytaj dalej »
Sony inwestuje w rzeczywistość wirtualną
2015-03-08, 13:54Podczas odbywającej się w San Francisco Game Developers Conference firma Sony zaprezentowała najnowszy prototyp Project Morpheus - gogli do rzeczywistości wirtualnej opracowanych z myślą o konsoli PlayStation 4. Produkt ma trafić na… Czytaj dalej »
We Wrocławiu zbudowano nieinwazyjny aparat wykrywający zagrożenie osteoporozą
2015-03-07, 12:15Wrocławscy wynalazcy zbudowali aparat do wykrywania u pacjenta stanu zagrożenia osteoporozą. Urządzenie firmy Bone Vitae jest nieinwazyjne i uzyskało pod koniec lutego 2015 r. znak CE, który pozwoli na jego sprzedaż w całej Unii E… Czytaj dalej »
Unreal Engine dostępny za darmo
2015-03-04, 10:24Amerykańska firma Epic Games zrezygnowała z pobierania abonamentu i opłat licencyjnych od producentów gier komputerowych korzystających z popularnego silnika Unreal Engine 4. Decyzja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony… Czytaj dalej »