„Dying Light” światowym hitem – ponad 3,2 mln graczy
W polską grę komputerową „Dying Light” zagrało już ponad 3,2 mln osób na całym świecie – podało studio Techland. Tym samym udało się przebić poprzedni rekord firmy ustanowiony przez serię „Dead Island”.
Studio Techland poinformowało, że w czasie 45 dni od premiery gry, liczba graczy w „Dying Light” osiągnęła poziom 3,2 mln osób. Wcześniej firma podawała, że w pierwszym tygodniu od premiery w „Dying Light” zagrało ponad 1,2 mln graczy. Wyniki obejmują wszystkie platformy, na których wydano grę: Windows, PlayStation 4 i Xbox One.
Poprzedni rekord Techlandu ustanowiła w 2011 roku pierwsza gra z serii „Dead Island”, w którą w pierwszym tygodniu zagrało milion graczy, a próg 3 mln osób udało się przekroczyć w ciągu 90 dni – dwukrotnie później niż w wypadku „Dying Light”. Na razie nowa produkcja nie przekroczyła jednak całkowitego rekordu sprzedaży poprzedniej kasowej serii o zombie wyprodukowanej przez Techland. Od 2011 do 2014 roku udało się sprzedać ok. 7,5 mln kopii „Dead Island”. Spośród polskich gier podobnymi wynikami może się dotychczas pochwalić jedynie seria „Wiedźmin” CD Projekt Red – do września 2014 sprzedano łącznie ponad 8 mln kopii dwu pierwszych odsłon.
Ogłoszenie Techlandu jest dowodem na dalsze powodzenie polskiej produkcji w przeszło miesiąc po światowej premierze cyfrowej. „Dying Light” wciąż zbiera dobre oceny i liczne wyróżnienia – dotychczas była nominowana do ponad 50 nagród. Gra utrzymuje również bardzo wysokie miejsce w rankingach sprzedaży m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Australii i Polsce.
„Dying Light” to przeznaczona dla dorosłych gra action survival horror z elementami parkouru i otwartym światem. Oprócz tradycyjnego survivalu możliwa jest także gra w trybie „Be the Zombie”, który pozwala na wcielenie się w potwora i polowanie na innych ludzi podczas gry sieciowej.
Światowym wydawcą „Dying Light” jest firma Warner Bros. Interactive Entertainment. Za produkcję odpowiada firma Techland z siedzibą we Wrocławiu, dotychczas znana z serii „Dead Island” oraz „Call of Juarez”. Wydane pod koniec stycznia 2015 „Dying Light” było zapowiadane jako jeden z głównych polskich hitów komputerowych 2015 roku. (PAP)
Zobacz także
Usługa Google News już niedostępna w Hiszpanii
2014-12-16, 18:16Zgodnie z zapowiedzią Google zamknął w Hiszpanii swą usługę Google News - linki do treści medialnych z fragmentami tekstów. To skutek uchwalonej w tym kraju ustawy, która nakazuje wydawcom pobieranie od internetowego giganta opłat… Czytaj dalej »
Prymas Polski założył konto na Twitterze
2014-12-16, 18:11We wtorek ruszył oficjalny profil prymasa Polski na Twitterze. W pierwszym tweecie abp Wojciech Polak życzył, 'aby adwentowe przygotowanie do Bożego Narodzenia było pełne radosnego oczekiwania na spotkanie z Chrystusem'. Czytaj dalej »
Celnicy przygotowali aplikację dla osób przekraczających granicę
2014-12-15, 11:03Celnicy przygotowali bezpłatną aplikację na urządzenia mobilne, która ma być pomocna dla osób przekraczających granicę, zwłaszcza kierowców ciężarówek wyjeżdżających na Wschód. Czytaj dalej »
Polska gra „This War of Mine” - sukces finansowy na światowym rynku
2014-12-13, 10:25Nowa polska gra komputerowa „This War of Mine” podbija rynek. Rozeszła się już wśród graczy w niemal 100 krajach świata i od kilku tygodni utrzymuje się w czołówce na listach najlepiej ocenianych gier. Najwięcej fanów zyskała… Czytaj dalej »
Ranking Facebooka - piłkarski mundial przed epidemią eboli
2014-12-10, 09:23Piłkarskie mistrzostwa świata w Brazylii, a następnie epidemia wirusa ebola były najczęściej komentowanymi tematami w tym roku przez użytkowników Facebooka - wynika z podsumowania przedstawionego przez ten największy na świecie serwis… Czytaj dalej »