Facebook doprecyzował swoje standardy
Kierownictwo Facebooka przekazało więcej informacji na temat tego, jakich materiałów zamieszczać na tym portalu społecznościowym nie wolno. W standardach Facebooka pojawiła się osobna kategoria "niebezpieczne organizacje".
Jest też więcej szczegółów dotyczących nagości.
Facebook, który całym świecie ma łącznie 1,4 miliarda użytkowników, wyraża nadzieję, że te nowe wytyczne zapewnią przejrzystość, pozwolą lepiej zrozumieć, dlaczego niektóre materiały są usuwane, a inne - nie, mimo że ktoś się tego domaga. Nowy zbiór zasad znajduje się na stronie Facebooka, zastępując dotychczasowy.
Monika Bicket, odpowiadająca na Facebooku za politykę dotyczącą zamieszczanych tam treści, podkreśla, że sama polityka się nie zmieniła; nowe wytyczne mają służyć uszczegółowieniu standardów.
Na przykład "stwierdzamy teraz jasno, że nie tylko nie chcemy zezwolić organizacjom terrorystycznym, bądź ich członkom, na obecność we wspólnocie Facebooka, ale też nie pozwalamy chwalić, czy wspierać grup terrorystycznych, czy też ich działań lub liderów" - powiedziała Bicket przyznając, że przedtem nie było to przedstawione tak szczegółowo.
Ujawniła też, w rozmowie z agencją dpa, że jej ekipa, licząca setki pracowników, odpowiada za usuwanie z Facebooka zakazanych materiałów.
BBC News odnotowuje, że nowa wersja wytycznych ma prawie 2500 słów, prawie trzy razy więcej niż dotychczasowa.
Znacznie bardziej szczegółowe są standardy Facebooka dotyczące nagości. Podkreśla się obecnie, że zakazane są obrazy "koncentrujące się na w pełni odsłoniętych pośladkach", a także wizerunki damskich piersi, jeśli są na nich widoczne sutki. Zarazem Facebook zapewnia jednak, że zawsze będzie zezwalał na zamieszczanie zdjęć karmiących matek, a także zdjęć pokazujących skutki mastektomii.
Zaakcentowano, że te restrykcje dotyczą także treści kreowanych cyfrowo, chyba że takowe są zamieszczane w celach edukacyjnych lub satyrycznych. Zakazane są też na Facebooku tekstowe opisy aktów seksualnych zawierających "wyraziste szczegóły".
Wyraźnie zabroniono zamieszczania zdjęć i nagrań wideo zmodyfikowanych tak, aby kogoś poniżyć. Sprecyzowano ograniczenia dotyczące "mowy nienawiści", wskazując m.in., że dozwolone jest tu przytaczanie przykładów, ale pod warunkiem wyraźnego zaznaczenia, że czyni się to w tym celu. Sprecyzowano zakazy dotyczące gloryfikowania przemocy, nękania itp.
Bicket podkreśliła, że Facebook w znacznej mierze zdaje się na to, iż użytkownicy będą zgłaszać kontrowersyjne treści. "Tylko w kilku dziedzinach, przede wszystkim dotyczących bezpieczeństwa dzieci, mamy własne programy, aktywnie wyszukujące (zakazane) treści" - powiedziała agencji dpa, nie ujawniając, o jakie jeszcze dziedziny chodzi. Podkreśliła zarazem, że jest zasadą, iż materiały kwestionowane przez użytkowników są z zasady sprawdzane przez wyspecjalizowany personel. (PAP)
Zobacz także
Nowości i kłopoty Google’a
2014-06-26, 09:51Firma Google zapowiada, że na rynku pojawią się inteligentne zegarki i inne urządzenia z jej systemem operacyjnym Android. Informacje te podano na biznesowej konferencji I/O w San Francisco. Imprezie towarzyszyły protesty. Czytaj dalej »
Koniec z uciążliwym parkowaniem. W Düsseldorfie zrobi to robot [wideo]
2014-06-24, 08:34Koniec z uciążliwymi manewrami i krzywym parkowaniem - na lotnisku w Düsseldorfie czynność tę za kierowców wykona robot. Czytaj dalej »
Zmarła Stephanie Kwolek, wynalazczyni kevlaru
2014-06-21, 09:24W wieku 90 lat zmarła w USA chemiczka polskiego pochodzenia Stephanie Kwolek, która w 1965 wraz ze swym zespołem wynalazła kevlar - wyjątkowo silne włókna, dziś stosowane m.in. w kamizelkach kuloodpornych. Czytaj dalej »
Gry komputerowe rozwijają kreatywność, ale jednocześnie utrudniają naukę
2014-06-19, 16:36Dzięki grom komputerowym dzieci rozwijają kreatywność i budują relacje towarzyskie. Jednocześnie trudniej im się uczyć, gdyż przyzwyczajają się do szybkich sukcesów i schematów - wynika z badania Instytutu Badań Edukacyjnych… Czytaj dalej »
PISA: dwie do czterech godzin w internecie pomaga w nauce
2014-06-17, 17:36Najlepsze wyniki uzyskują uczniowie, którzy korzystają z internetu od dwóch do czterech godzin dziennie; ci, którzy korzystają z sieci więcej lub mniej mają gorsze wyniki - wynika z badania z międzynarodowego badania umiejętności… Czytaj dalej »