"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
Polska gra niezależna "This War of Mine" firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii "Innowacja kulturalna". W finałach wzięło udział również "Zaginięcie Ethana Cartera" The Astronauts.
Do licznych dotychczasowych wyróżnień uzyskanych przez "This War of Mine" doszło zwycięstwo w plebiscycie SXSW Gaming organizowanym w połączeniu z dorocznymi festiwalami South by Southwest. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich 21 kategoriach nastąpiło podczas uroczystego wręczenia nagród. Najlepsze gry uhonorowano w Austin w stanie Teksas już po raz drugi.
Antywojenna niezależna gra komputerowa "This War of Mine" polskiej produkcji otrzymała nagrodę w kategorii Matthew Crump Cultural Innovation Award przyznawaną za innowacyjność i przełamywanie norm komputerowych towarzyszących grom. Za najlepszą grę minionego roku uczestnicy plebiscytu uznali "Dragon Age: Inquisition", ale najwięcej, bo aż trzy wyróżnienia zdobyła gra "Middle-earth: Shadow of Mordor".
Oprócz "TWoM" do nagród SXSW Gaming nominowano również drugą polską produkcję. "Zaginięcie Ethana Cartera" od The Astronauts przeszło do finału w kategorii Excellence in Visual Achievement, jednak uczestnicy plebiscytu przyznali zwycięstwo grze "Far Cry 4" wyprodukowanej przez Ubisoft Montreal.
Zarówno "This War of Mine", jak i "Zaginięcie Ethana Cartera" to także finaliści innego wysoce prestiżowego wydarzenia: XVII edycji Independent Games Festival, której wyniki ogłoszono 4 marca. W branżowym konkursie produkcja 11 Bit Studios otrzymała Nagrodę Publiczności IGF 2015.
Za produkcję "This War of Mine" odpowiada zespół 11 Bit Studios, polskiej spółki kierowanej przez Grzegorza Miechowskiego. "TWoM" jest wskazywane jako jedna z najważniejszych polskich premier minionego roku. Dla studia okazała się przełomem, dzięki któremu wartość akcji firmy wzrosła z ok. 9 do ponad 70 złotych. Ostatni szczyt w notowaniach spółka osiągnęła 13 lutego, kiedy kurs akcji przekroczył 82 złote.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała polska wytwórnia gier niezależnych, dotychczas nieobecna na giełdzie. "Zaginięcie Ethana Cartera" jest pierwszą grą studia, ale podobnie jak "TWoM" okazało się znacznym sukcesem krytycznym i komercyjnym. Kilka dni przed SXSW Interactive dzieło The Astronauts zostało nagrodzone przez BAFTA jako "Najbardziej innowacyjna gra roku".
Festiwale South by Southwest w Austin w stanie Teksas odbywają się od 1987 roku. SXSW Interactive Festival, którego integralną częścią jest plebiscyt SXSW Gaming, organizowany jest od 1993. Tegoroczna edycja była drugą w historii, kiedy przyznano nagrody dla najlepszych gier i pierwszą z polskimi nominacjami. (PAP)
Zobacz także
Zuckerberg: za słabo chroniliśmy użytkowników Facebooka; jest mi przykro
2018-05-22, 19:03Zrobiliśmy za mało, by chronić użytkowników Facebooka - powiedział w Parlamencie Europejskim w Brukseli szef Facebooka Mark Zuckerberg. Jak dodał, ponosi za to odpowiedzialność i jest mu przykro. Czytaj dalej »
Tajani: wysłuchanie szefa Facebooka w PE z transmisją online
2018-05-22, 09:49Planowane początkowo jako spotkanie za zamkniętymi drzwiami wysłuchanie w Parlamencie Europejskim szefa Facebooka Marka Zuckerberga będzie transmitowane w internecie - poinformował w poniedziałek przewodniczący PE Antonio Tajani. Czytaj dalej »
Łódzki wynalazek pomoże usuwać zanieczyszczenia fosforanowe z wody
2018-05-22, 07:41'BioKer' to opracowane na Uniwersytecie Łódzkim lekkie kruszywo otoczone biopolimerem, dzięki któremu można usuwać zanieczyszczenia fosforanowe ze środowiska wodnego, stymulować wzrost mikroorganizmów, bądź wspomagać wzrost roślin… Czytaj dalej »
Z lotniska w Apulii będzie można polecieć w kosmos
2018-05-17, 10:27Z lotniska koło Tarentu w Apulii, na południu Włoch, będzie można polecieć w kosmos. To pierwsze lotnisko we Włoszech, które ma obsługiwać także loty suborbitalne - ogłosiły władze regionu i zapowiedziały rozpoczęcie prac… Czytaj dalej »
GfK Polonia: zaczynamy odczuwać przesyt technologią
2018-05-15, 16:26Zaczynamy odczuwać przesyt technologią - wynika z najnowszego badania GfK Polonia i Clue PR. 83 proc. badanych dobrze się czuje w miejscach bez zasięgu telefonii komorkowej i mobilnego internetu, a ponad połowa uważa, że nowe technologie… Czytaj dalej »