"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
Polska gra niezależna "This War of Mine" firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii "Innowacja kulturalna". W finałach wzięło udział również "Zaginięcie Ethana Cartera" The Astronauts.
Do licznych dotychczasowych wyróżnień uzyskanych przez "This War of Mine" doszło zwycięstwo w plebiscycie SXSW Gaming organizowanym w połączeniu z dorocznymi festiwalami South by Southwest. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich 21 kategoriach nastąpiło podczas uroczystego wręczenia nagród. Najlepsze gry uhonorowano w Austin w stanie Teksas już po raz drugi.
Antywojenna niezależna gra komputerowa "This War of Mine" polskiej produkcji otrzymała nagrodę w kategorii Matthew Crump Cultural Innovation Award przyznawaną za innowacyjność i przełamywanie norm komputerowych towarzyszących grom. Za najlepszą grę minionego roku uczestnicy plebiscytu uznali "Dragon Age: Inquisition", ale najwięcej, bo aż trzy wyróżnienia zdobyła gra "Middle-earth: Shadow of Mordor".
Oprócz "TWoM" do nagród SXSW Gaming nominowano również drugą polską produkcję. "Zaginięcie Ethana Cartera" od The Astronauts przeszło do finału w kategorii Excellence in Visual Achievement, jednak uczestnicy plebiscytu przyznali zwycięstwo grze "Far Cry 4" wyprodukowanej przez Ubisoft Montreal.
Zarówno "This War of Mine", jak i "Zaginięcie Ethana Cartera" to także finaliści innego wysoce prestiżowego wydarzenia: XVII edycji Independent Games Festival, której wyniki ogłoszono 4 marca. W branżowym konkursie produkcja 11 Bit Studios otrzymała Nagrodę Publiczności IGF 2015.
Za produkcję "This War of Mine" odpowiada zespół 11 Bit Studios, polskiej spółki kierowanej przez Grzegorza Miechowskiego. "TWoM" jest wskazywane jako jedna z najważniejszych polskich premier minionego roku. Dla studia okazała się przełomem, dzięki któremu wartość akcji firmy wzrosła z ok. 9 do ponad 70 złotych. Ostatni szczyt w notowaniach spółka osiągnęła 13 lutego, kiedy kurs akcji przekroczył 82 złote.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała polska wytwórnia gier niezależnych, dotychczas nieobecna na giełdzie. "Zaginięcie Ethana Cartera" jest pierwszą grą studia, ale podobnie jak "TWoM" okazało się znacznym sukcesem krytycznym i komercyjnym. Kilka dni przed SXSW Interactive dzieło The Astronauts zostało nagrodzone przez BAFTA jako "Najbardziej innowacyjna gra roku".
Festiwale South by Southwest w Austin w stanie Teksas odbywają się od 1987 roku. SXSW Interactive Festival, którego integralną częścią jest plebiscyt SXSW Gaming, organizowany jest od 1993. Tegoroczna edycja była drugą w historii, kiedy przyznano nagrody dla najlepszych gier i pierwszą z polskimi nominacjami. (PAP)
Zobacz także
Studenci z Rzeszowa konstruują łazika na zawody robotów w USA
2014-04-20, 13:56Studenci Politechniki Rzeszowskiej konstruują łazika marsjańskiego, z którym chcą wystartować na międzynarodowych zawodach robotów University Rover Challenge 2014. Odbędą się one w maju w USA, na pustyni w stanie Utah. Czytaj dalej »
Odkryto planetę najbardziej podobną do Ziemi
2014-04-17, 22:50Międzynarodowa ekipa astronomów odkryła w Gwiazdozbiorze Łabędzia planetę najbardziej podobną jak dotąd do Ziemi. Nieznaną dotąd planetę spoza Układu Słonecznego nazwano Kepler-186f. Czytaj dalej »
Nokia: ładowarki do tabletu Lumia 2520 mogą powodować porażenie prądem
2014-04-17, 16:23Fińska firma Nokia wydała w czwartek ostrzeżenie dla 30 tys. użytkowników tabletu Lumia 2520. Zaapelowała, by nie używali ładowarki do tego urządzenia, gdyż grozi to porażeniem prądem. Czytaj dalej »
Studenci opracowali niedrogi system, który zastąpi klawiaturę i myszkę
2014-04-12, 11:21Niedrogi system, który pozwoli na sterowanie komputerem bez użycia myszki czy klawiatury - tylko za pomocą mimiki, ruchów głowy i komend głosowych opracowali studenci z Politechniki Rzeszowskiej. System ma służyć m.in. osobom spa… Czytaj dalej »
Pomysłowi studenci nagrodzeni w polskim finale Imagine Cup
2014-04-11, 08:17Projekt pomocny w skuteczniejszym radzeniu sobie z fobiami, system do kontrolowania komputera mimiką i ruchami głowy oraz gra 'Lore' - te projekty zwyciężyły w polskich finałach Imagine Cup - konkursu technologicznego dla studentów. Czytaj dalej »