"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
Polska gra niezależna "This War of Mine" firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii "Innowacja kulturalna". W finałach wzięło udział również "Zaginięcie Ethana Cartera" The Astronauts.
Do licznych dotychczasowych wyróżnień uzyskanych przez "This War of Mine" doszło zwycięstwo w plebiscycie SXSW Gaming organizowanym w połączeniu z dorocznymi festiwalami South by Southwest. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich 21 kategoriach nastąpiło podczas uroczystego wręczenia nagród. Najlepsze gry uhonorowano w Austin w stanie Teksas już po raz drugi.
Antywojenna niezależna gra komputerowa "This War of Mine" polskiej produkcji otrzymała nagrodę w kategorii Matthew Crump Cultural Innovation Award przyznawaną za innowacyjność i przełamywanie norm komputerowych towarzyszących grom. Za najlepszą grę minionego roku uczestnicy plebiscytu uznali "Dragon Age: Inquisition", ale najwięcej, bo aż trzy wyróżnienia zdobyła gra "Middle-earth: Shadow of Mordor".
Oprócz "TWoM" do nagród SXSW Gaming nominowano również drugą polską produkcję. "Zaginięcie Ethana Cartera" od The Astronauts przeszło do finału w kategorii Excellence in Visual Achievement, jednak uczestnicy plebiscytu przyznali zwycięstwo grze "Far Cry 4" wyprodukowanej przez Ubisoft Montreal.
Zarówno "This War of Mine", jak i "Zaginięcie Ethana Cartera" to także finaliści innego wysoce prestiżowego wydarzenia: XVII edycji Independent Games Festival, której wyniki ogłoszono 4 marca. W branżowym konkursie produkcja 11 Bit Studios otrzymała Nagrodę Publiczności IGF 2015.
Za produkcję "This War of Mine" odpowiada zespół 11 Bit Studios, polskiej spółki kierowanej przez Grzegorza Miechowskiego. "TWoM" jest wskazywane jako jedna z najważniejszych polskich premier minionego roku. Dla studia okazała się przełomem, dzięki któremu wartość akcji firmy wzrosła z ok. 9 do ponad 70 złotych. Ostatni szczyt w notowaniach spółka osiągnęła 13 lutego, kiedy kurs akcji przekroczył 82 złote.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała polska wytwórnia gier niezależnych, dotychczas nieobecna na giełdzie. "Zaginięcie Ethana Cartera" jest pierwszą grą studia, ale podobnie jak "TWoM" okazało się znacznym sukcesem krytycznym i komercyjnym. Kilka dni przed SXSW Interactive dzieło The Astronauts zostało nagrodzone przez BAFTA jako "Najbardziej innowacyjna gra roku".
Festiwale South by Southwest w Austin w stanie Teksas odbywają się od 1987 roku. SXSW Interactive Festival, którego integralną częścią jest plebiscyt SXSW Gaming, organizowany jest od 1993. Tegoroczna edycja była drugą w historii, kiedy przyznano nagrody dla najlepszych gier i pierwszą z polskimi nominacjami. (PAP)
Zobacz także
Google zaczyna stosować "prawo do bycia zapomnianym"
2014-06-26, 13:55Koncern Google zaczął w tym tygodniu, na żądanie użytkowników, usuwać z wyników podawanych przez jego wyszukiwarkę niektóre pozycje, stosując się do orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE, który w maju zdecydował o 'prawie… Czytaj dalej »
Nowości i kłopoty Google’a
2014-06-26, 09:51Firma Google zapowiada, że na rynku pojawią się inteligentne zegarki i inne urządzenia z jej systemem operacyjnym Android. Informacje te podano na biznesowej konferencji I/O w San Francisco. Imprezie towarzyszyły protesty. Czytaj dalej »
Koniec z uciążliwym parkowaniem. W Düsseldorfie zrobi to robot [wideo]
2014-06-24, 08:34Koniec z uciążliwymi manewrami i krzywym parkowaniem - na lotnisku w Düsseldorfie czynność tę za kierowców wykona robot. Czytaj dalej »
Zmarła Stephanie Kwolek, wynalazczyni kevlaru
2014-06-21, 09:24W wieku 90 lat zmarła w USA chemiczka polskiego pochodzenia Stephanie Kwolek, która w 1965 wraz ze swym zespołem wynalazła kevlar - wyjątkowo silne włókna, dziś stosowane m.in. w kamizelkach kuloodpornych. Czytaj dalej »

Gry komputerowe rozwijają kreatywność, ale jednocześnie utrudniają naukę
2014-06-19, 16:36Dzięki grom komputerowym dzieci rozwijają kreatywność i budują relacje towarzyskie. Jednocześnie trudniej im się uczyć, gdyż przyzwyczajają się do szybkich sukcesów i schematów - wynika z badania Instytutu Badań Edukacyjnych… Czytaj dalej »