"This War of Mine" nagrodzona na festiwalu SXSW
Polska gra niezależna "This War of Mine" firmy 11 Bit Studios została nagrodzona na teksańskim festiwalu South by Southwest Interactive. Produkcja zdobyła złoto w kategorii "Innowacja kulturalna". W finałach wzięło udział również "Zaginięcie Ethana Cartera" The Astronauts.
Do licznych dotychczasowych wyróżnień uzyskanych przez "This War of Mine" doszło zwycięstwo w plebiscycie SXSW Gaming organizowanym w połączeniu z dorocznymi festiwalami South by Southwest. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich 21 kategoriach nastąpiło podczas uroczystego wręczenia nagród. Najlepsze gry uhonorowano w Austin w stanie Teksas już po raz drugi.
Antywojenna niezależna gra komputerowa "This War of Mine" polskiej produkcji otrzymała nagrodę w kategorii Matthew Crump Cultural Innovation Award przyznawaną za innowacyjność i przełamywanie norm komputerowych towarzyszących grom. Za najlepszą grę minionego roku uczestnicy plebiscytu uznali "Dragon Age: Inquisition", ale najwięcej, bo aż trzy wyróżnienia zdobyła gra "Middle-earth: Shadow of Mordor".
Oprócz "TWoM" do nagród SXSW Gaming nominowano również drugą polską produkcję. "Zaginięcie Ethana Cartera" od The Astronauts przeszło do finału w kategorii Excellence in Visual Achievement, jednak uczestnicy plebiscytu przyznali zwycięstwo grze "Far Cry 4" wyprodukowanej przez Ubisoft Montreal.
Zarówno "This War of Mine", jak i "Zaginięcie Ethana Cartera" to także finaliści innego wysoce prestiżowego wydarzenia: XVII edycji Independent Games Festival, której wyniki ogłoszono 4 marca. W branżowym konkursie produkcja 11 Bit Studios otrzymała Nagrodę Publiczności IGF 2015.
Za produkcję "This War of Mine" odpowiada zespół 11 Bit Studios, polskiej spółki kierowanej przez Grzegorza Miechowskiego. "TWoM" jest wskazywane jako jedna z najważniejszych polskich premier minionego roku. Dla studia okazała się przełomem, dzięki któremu wartość akcji firmy wzrosła z ok. 9 do ponad 70 złotych. Ostatni szczyt w notowaniach spółka osiągnęła 13 lutego, kiedy kurs akcji przekroczył 82 złote.
The Astronauts to założona w 2012 roku mała polska wytwórnia gier niezależnych, dotychczas nieobecna na giełdzie. "Zaginięcie Ethana Cartera" jest pierwszą grą studia, ale podobnie jak "TWoM" okazało się znacznym sukcesem krytycznym i komercyjnym. Kilka dni przed SXSW Interactive dzieło The Astronauts zostało nagrodzone przez BAFTA jako "Najbardziej innowacyjna gra roku".
Festiwale South by Southwest w Austin w stanie Teksas odbywają się od 1987 roku. SXSW Interactive Festival, którego integralną częścią jest plebiscyt SXSW Gaming, organizowany jest od 1993. Tegoroczna edycja była drugą w historii, kiedy przyznano nagrody dla najlepszych gier i pierwszą z polskimi nominacjami. (PAP)
Zobacz także
CERT: wirus podmieniający numery kont bankowych wciąż groźny
2014-07-02, 16:34Wirus VBKlip, który podmienia numery kont bankowych, w efekcie czego przelewy zamiast do adresatów trafiają do cyberprzestępców, jest wciąż groźny - informuje CERT Polska. Czytaj dalej »
Cybernetyczny atak na firmy energetyczne, ślady prowadzą do Rosji
2014-07-01, 16:46Systemy kontrolne setek europejskich i amerykańskich firm z branży energetycznej zostały zaatakowane z użyciem nowoczesnej broni cybernetycznej przez hakerów, najprawdopodobniej powiązanych z Rosją - informuje 'Financial Times'. Czytaj dalej »
Pierwsze "górnicze czarne skrzynki" w pięciu kopalniach
2014-06-30, 17:25W pięciu kopalniach zainstalowano tzw. górnicze czarne skrzynki - urządzenia dostarczające informacji o podziemnych zagrożeniach i warunkach klimatycznych. Działając niezależnie od kopalnianych przyrządów mają m.in. ukrócić proceder… Czytaj dalej »
Test marsjańskiego statku nad Hawajami [wideo]
2014-06-29, 13:13Potocznie mówiono, że to latający talerz. Tak naprawdę był to nowoczesny statek NASA, który testował technologie niezbędne do dalszego podboju Marsa i dostarczania na tę planetę sprzętu lądującego na spadochronach. Czytaj dalej »
Przemoc w grach może „zwiększać moralną wrażliwość”
2014-06-29, 13:11Nienawiść czy przemoc w grach komputerowych mogą zwiększać moralną wrażliwość u grających. Do takich zaskakujących wniosków doszedł amerykański ekspert, który badał poczucie winy u wielbicieli gier. Czytaj dalej »